اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

میقات‎الرضا (ع) بسیاری از ظرفیت‎های نظام دینی را به فعلیت می‎رساند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: میقات‎الرضا (ع) می‎تواند بسیاری از ظرفیت‎های نظام دینی را به فعلیت برساند.

میقات‎الرضا (ع) بسیاری از ظرفیت‎های نظام دینی را به فعلیت می‎رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی در حاشیه جلسه هم‎اندیشی مدیران دستگاه‎های اجرایی در برگزاری همایش میقات الرضا (ع) که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: همه باید با طرح میقات‌الرضا (ع) که به صورت کشوری مدیریت می‎شود ریشه‎ای و مبنایی برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه میقات‌الرضا (ع) طرحی معنوی، فرهنگی و آرمانی است خاطر نشان کرد: بهره‎برداری از این طرح فرهنگی اثرگذار در ترویج فرهنگ آداب زیارت صحیح، رسالتی بزرگ است که می‎توان در این بخش گام‎های بلند و ارزشمندی برداشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه این طرح به جذب گردشگری مذهبی، امنیت جان و لذت زیارت کمک می‎کند تصریح کرد: آموزش آداب صحیح زیارت در کاهش آسیب‎های اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است.

جمشیدی اضافه کرد: متاسفانه برخی زائران در سفر زیارتی، به جای اینکه توشه معنوی با خود همراه کنند بار فیزیکی به دوش می‎کشند که این کار اصلا پسندیده نیست لذا ما باید با ارائه برنامه‎های مناسب در این بخش کاری کنیم که زائران حداقل 60 درصد بارشان معنوی و عرفانی باشد و 20 درصد بار فیزیکی و کالایی داشته باشند که رسیدن به این هدف نیازمند آموزش صحیح است.

وی تاکید کرد: میقات‌الرضا (ع) طرحی ارزشمند در برابر جنگ فرهنگی دشمن است و می‎تواند آینده روشن و درخشانی را در ترویج ارزش‎های دینی و اسلامی به همراه داشته باشد لذا همکاری همه دستگاه‎ها در تحقق این امر مهم رسالت سنگینی است که لازم است به نحو شایسته صورت پذیرد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول