اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آخر شهریور ماه

سرعین میزبان دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل گفت:‌ هفته آخر شهریور ماه سال جاری دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور در سرعین برگزار می‌شود.

سرعین میزبان دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهنام دانشی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان استانی و کشوری سرعین میزبان دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون و وعده‌های داده شده مبنی بر برگزاری این جشنواره به صورت منطقه‌ای در سال‌های اخیر دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین و دو تیم از استان اردبیل در سرعین برگزار خواهد شد.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل با اشاره به اهداف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان و مردم احیای بازی‌های بومی و محلی است و هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا این جشنواره بهتر از سال‌های پیش برگزار شود.

دانشی به رشته‌های مختلف دومین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: در بخش آقایان رشته‌های چهار‌گانه دال‌پلان و کشتی سنتی و پهلوانی و در بخش بانوان نیز رشته‌های سه‌گانه و دال‌پلان برگزار می‌شود.

این مسئول تاکید کرد:‌ در مجموع 108 نفر ورزشکار در رشته‌های مذکور و از استان‌های مختلف در این جشنواره به مدت دو روز در سرعین حضور خواهند یافت.

دبیر هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل همچنین در خصوص برنامه‌های جانبی و فرهنگی این جشنواره نیز بیان داشت: طناب‌کشی، اجرای موسیقی محلی، نمایش صنایع دستی، پخت نان سنتی و آش دوغ و انتخاب بهترین لباس محلی از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

دانشی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه این جشنواره در استمرار جشنواره برگزار شده سال گذشته در شهرستان مشگین‌شهر است، اظهار داشت:‌ با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و اخذ مجوز از فدراسیون و در راستای گسترش و احیای بازی‌های بومی و محلی و شناساندن فرهنگ‌های مختلف مردم شهرستان‌ها این جشنواره در سال‌های آتی نیز در شهرستان‌های دیگر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول