اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

تحریم‌ها سبب توسعه رشد مراکز دانشگاهی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تحریم‌های ایران در سال‌های اخیر سبب توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

تحریم‌ها سبب توسعه رشد مراکز دانشگاهی شده است

محمداسماعیل همدانی‌گلشن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: تاثیرات مثبت تحریم‌ها بر ایران بیش از اثرات منفی آن است و بستر مناسبی برای استقلال در تولید دانش داخلی است. 

وی با اشاره به اینکه به محض اعطای مجوز از سوی وزارت علوم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد قادر است به طور جدی وارد مباحث تجاری‌سازی و پارک‌های علم و فناوری شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: از زمانی که مسئله شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد تاکنون نزدیک به 2 هزار و 700 شرکت در سطح کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه معتقد است در زمان حاضر از موانع اولیه عبور کرده و اقدامات ابتدایی برای راه‌اندازی مراکز رشد در کشور انجام شده است، ادامه داد: اثربخشی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولیدات ملی بسیار زیاد و غیر قابل انکار است.

مراکز رشد باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان نیز در این ارتباط، افزود: اگر مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان به جای اینکه به شکل مستقل ایجاد و فعالیت کنند در دل دانشگاه‌ها تشکیل شود از پایه قوی، قدرت اجرایی و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌شوند.

پیام نجفی با اشاره به اینکه مراکز رشد در دانشگاه آزاد خوراسگان از سال 84 ایجاد و از سال گذشته شاهد فعالیت‌های خوبی در این مراکز بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز رشد عمومی و تخصصی گیاهان دارویی در این دانشگاه تاسیس شده که به زودی یک مرکز رشد تخصصی کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.

وی تجمع چند مرکز رشد با یکدیگر را پارک علم و فناوری خواند که دانشگاه فاقد آن است و گفت: این مراکز از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در دل آنها جای می‌گیرد حمایت‌های علمی و مالی می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان از تمرکز 30 شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد این دانشگاه خبر داد و ادامه داد: 12 مورد از این شرکت‌ها گیاهان دارویی است.

وی در زمینه کمک‌های مراکز رشد از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: کمک به تاسیس شرکت، معرفی محصول و ساخته نیمه‌صنعتی آن و تخصیص اعتبارات و وام از این جمله است.

نجفی اضافه کرد: در صورتی که مراکز رشد در دل دانشگاه‌ها ایجاد شود وجود دانشجو و استاد در کنار هم و وجود پایان‌نامه‌های دانشجویی سبب تقویت این مراکز می‌شود.

به گزارش فارس، با وجودی که چند ماهی از ریاست رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان باقی مانده است اما وی حاضر نشد در ارتباط با نقش نخبگان و جایگاه مخترعان در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد مصاحبه‌ای انجام دهد و تمام پاسخ‌گویی را به رئیس جدید که هنوز بر صندلی ریاست تکیه نزده است، گذاشت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول