اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان خبر داد

رشد 2 برابری صادرات از گمرکات سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان گفت: صادرات از گمرکات سیستان‌وبلوچستان در چهار ماه امسال از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

رشد 2 برابری صادرات از گمرکات سیستان‌وبلوچستان

علیرضا صدری‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن دو برابر افزایش و از لحاظ ارزش 93 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کل صادرات طی 3 هزار و 421 فقره اظهارنامه به وزن 702 هزار و 353 تن و ارزش 716 میلیون و 624 هزار و 565 دلار رسیده است.

مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: آهن قراضه، مصالح ساختمانی (سیمان، گچ، شن و ماسه)، قیر، تخم گشنیز و محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی از اقلام عمده صادرات است.

صدری‌خواه ادامه داد: تشریفات این گونه کالاها در بازارچه‌های کوهک، میرجاوه، میلک، پیشین، جالق و گمشاد صورت پذیرفته است.

وی گفت: عمده کالاهای فوق به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سومالی، امارات متحده عربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان به میزان واردات استان اشاره کرد و افزود: واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی هزار و 507 فقره اظهارنامه وارداتی و به وزن 221 هزار و 910 تن و ارزش 356 میلیون و 479 هزار و 638 دلار وارد شده است.

صدری‌خواه بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 34 درصدی در وزن و با افزایش 13 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده‌ایم.

وی گفت: اقلام عمده وارداتی از قبیل برنج خوراکی، نارنگی، کنجد، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی از کشورهای اسپانیا، روسیه، امارات متحده عربی، اندونزی، تایلند و چین از طریق مرزهای رسمی وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان در زمینه ترانزیت داخلی بیان داشت: در چهار ماه امسال به وزن 94 هزار و 290 تن و ارزش 73 میلیون و 324 هزار و 497 دلار نیز از گمرکات این استان ترانزیت داخلی شده است که نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش 17 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 24 درصدی روبه‌رو بوده است.

صدری‌خواه اضافه کرد: همچنین در این مدت به وزن 192 هزار و 648 تن و ارزش 631 میلیون و 663 هزار و 449 دلار کالا نیز از گمرکات این استان ترانزیت خارجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 14 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با 40 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

وی در زمینه امور مسافری اظهار داشت: گمرکات استان در این مدت به تعداد 209 هزار و 775 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه داده است.

مدیرکل گمرکات سیستان‌وبلوچستان افزود: این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه زاهدان، فرودگاه چابهار و منطقه آزاد چابهار تردد کرده‌اند.

صدری‌خواه بیان کرد: میزان کل درآمد وصولی گمرکات استان در این مدت، 514 میلیارد و 996 میلیون و 793 هزار ریال بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول