اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

برخی تصمیمات دولت به فلج شدن بخش خصوصی منجر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: قول‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید و تجارت نه تنها تحقق نیافته و برخی تصمیم‌گیری‌‌های چند روز اخیر دولت به ضرر بخش خصوصی است.

برخی تصمیمات دولت به فلج شدن بخش خصوصی منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در جلسه جلسه هیئت نمایندگان اتاق اردبیل اظهار داشت:‌ در روزهای اخیر تصمیماتی در حوزه اقتصادی کشور اتخاذ می‌شود که این تصمیمات به نفع تولید، صنعت و تجارت نیست.

وی با انتقاد از عملکرد بخش دولتی در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تصمیم‌گیر‌ی‌ها برای اقتصاد کشور به گونه‌ای است که تصور می‌رود افراد تصمیم گیرنده هیچ گونه آشنایی با الفبای اقتصادی ندارند و این تصمیم‌های کارشناسی نشده تولید و تجارت را در سطح استانی و کشوری به رکود کشانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جهادگران عرصه تولید و اشتغال مظلوم واقع شده‌اند ادامه داد: سیاست گذاری‌های نامناسب و عدم حمایت درست بخش دولتی از بخش خصوصی مشکلات عدیده‌ای را به تلاشگران عرصه صنعت و تولید تحمیل کرده و چرخ‌های اقتصادی را کندتر و بر نابسامانی‌های اقتصادی دامن زده است.

پیرموذن با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قول‌های وزیر در حمایت از تولید و تجارت در استفاده از ارز مرجع نه تنها تحقق نیافته است بلکه تصمیم گیر‌ی‌های چند روز اخیر تیم اقتصادی دولت به ضرر بخش خصوصی نیز است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تصمیم اخیر بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در خصوص نحوه اختصاص ارز به کالاهای وارداتی را غیر کارشناسی عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در بخشنامه اخیر بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به کالاهای وارداتی اولویت اول و دوم که کالاهای مصرفی را شامل می‌شود بدون قید ارز به نرخ رسمی اختصاص می‌یابد و دارای حق تقدم می‌باشند اما برای کالاهای اولویت سوم تا پنجم که ماشین‌آلات، مواد اولیه و نیازهای بخش صنعت را در بر می گیرد این امتیاز در نظر گرفته نشده است.

این مسئول ممنوعیت واردات در مقابل صادرات را یکی دیگر از اقدامات اخیر دولت اعلام کرد و افزود: با این تصمیم دولت، تجار در مقابل صادرات اجازه واردات به کشور را ندارند بلکه ارز حاصل از صادرات را باید به نرخ دولتی در اختیار دولت قرار دهند و این موضوع قطعاً صادرات را کاهش خواهد داد و بر مشکلات تولید و صنعت خواهد افزود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق اردبیل در تشریح وضعیت اقتصادی استان نیز ابراز داشت: واحد‌های تولید‌ی استان با چالش‌های جدی مواجه هستند و باید اذعان داشت که وضعیت صنعت و تولید استان نسبت به کشور بدتر است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول