اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

مقابله با تحریم با مصرف‌گرایی میسر نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: مهاجرت از روستا به شهر، سوق به سمت دلالی‌گری و عادت به فرهنگ مبتذل مصرف، از جمله مشکلات ما برای مقابله با تحریم‌ها و جهش به جلو است.

مقابله با تحریم با مصرف‌گرایی میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی صبح امروز در کرسی آزاداندیشی طرح ضیافت اندیشه مراکز آموزش عالی شهرستان گناباد که در محل باغ تالار امیرآباد گناباد برگزار شد، اظهار داشت: بعد از دوره امپریالیسم جهان اول و جهان سوم به وجود آمد که وظیفه جهان اول تولید و جهان سوم تامین منابع و بازار مصرف جهان اولیه است.

وی افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی وظایف جهان سوم را کاملاً پذیرفته بودیم و به آن عمل می‌کردیم اما انقلاب اسلامی و حضور حضرت امام خمینی (ره) برشی بر این تفکر غلط بود.

وی ادامه داد: در سال 59 بعد از اینکه ایران اسلامی اعلام استقلال کرد، ما را تحریم کردند و نمونه اقتصاد ریاضتی را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با تدابیری که از داخل اندیشیده شد مقاومت کردیم اما بعد از چند سال دوباره تولید منابع و بازار مصرف به طور افسار گریخته‌ای از دستمان خارج شد.

صفایی ادامه داد: دوران کنونی به دوران تحریم اوایل انقلاب برگشته است و باید مقاومت نشان داد و به قول رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفت.

صفایی گفت: دولت‌های غربی از سال 1359 تاکنون 161 تحریم را علیه ایران به تصویب رسانده‌اند.

وی بیان داشت: مهاجرت از روستا به شهر، سوق به سمت دلالی‌گری و عادت به فرهنگ مبتذل مصرف، از جمله مشکلات ما برای مقابله با تحریم‌ها و جهش به جلو است.

وی تصریح کرد: دوران تحریم فرصتی برای به فعل رسیدن ظرفیت‌ها است.

در پایان مراسم دانشجویان طرح ضیافت اندیشه سئوالات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول