اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

در طرح مسجدمحوری تنها به جمع‌آوری زکات بسنده نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای مساجد گفت: در برنامه‌های کمیته امداد و طرح مسجدمحوری تنها به جمع‌آوری زکات بسنده نشود.

در طرح مسجدمحوری تنها به جمع‌آوری زکات بسنده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در گردهمایی مبلغین زکات و معاونان مالی و مشارکت‌های مردمی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تا وقتی که مسجد در نظام اسلامی زنده باشد، بیشتر مشکلات و نیازمندی‌های محرومان حل و فصل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی نحوه اجرای طرح مسجدمحوری، با اشاره به اینکه طرح مسجدمحوری برای همکاری و مشارکت مردمی و رفع نیازمندی محرومان در ماه مبارک رمضان در مساجد استان اجرا می‌شود، ابراز داشت: در این طرح از ظرفیت‌های مساجد در اجرای همه برنامه‌های کمیته امداد استفاده می‌شود.

فرهادی گفت: مسجدمحوری از جمله طرح‌های هدفمندی است که زمینه مشارکت همه‌جانبه مردم در اجرای طرح‌های دیگر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل اقشار مردم با مسجد و امام جماعت ادامه داد: در بحث مسجدمحوری هدف اصلی رونق برنامه‌هایی است که از مساجد شروع می‌شود و چنانچه امام جماعت برای برطرف کردن مشکلات نیازمندان با کمیته امداد همکاری کند، زمینه مشارکت مردم نیز فراهم خواهد شد.

فرهادی با بیان اینکه این طرح در راستای رونق بخشیدن به مساجد به عنوان یک مرکز سیاسی، عبادی، اجتماعی صورت می‌گیرد، گفت: در بحث مسجدمحوری فقط به امورات زکات پرداخته نشود و فعالیت‌های کمیته امداد از جمله تامین جهیزیه، خدمات فرهنگی، درمانی و سایر خدمات به محرومان و نیازمندان نیز مورد توجه قرار گیرند.

این مسئول حمایتی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شناسایی افراد نیازمند، جمع‌آوری زکات فطریه، پهن کردن سفره‌های افطاری، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران و خیرین از دیگر کارهای اجرایی در مساجد است.

مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 80 مسجد طرح مسجدمحوری آغاز شده که امید است تا پایان سال به یک و نیم برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول