اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نظرآباد خواستار شد

اجرای طرح‌های فرهنگی برای ترویج پرداخت زکات

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نظرآباد گفت: برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه نیازمند اجرای طرح‌های فرهنگی هستیم.

اجرای طرح‌های فرهنگی برای ترویج پرداخت زکات

مجید بوچالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمام شئونات زندگی انسان‌ها دارای برنامه بوده و عمل به آنها تنها راه نجات بشریت است.

وی تصریح کرد: اگر چه احکام و تعالیم دینی و الهی به صورت کلی بیان شده و در اختیار انسان از ابتدای تاریخ تا امروز قرار گرفته،‌ اما با دقت در آنها در می‌یابیم که پروردگار از طریق تعالیم مذهبی به جزیی‌ترین امور زندگی انسان‌ها توجه داشته و برای آن راهکار مشخص فرموده است.

مدیر کمیته امداد نظرآباد در ادامه به فرهنگ پرداخت صدقه، خمس، زکات و فطریه اشاره کرد و گفت: تمام این موارد دارای احکام مشخص و معلوم بوده و نحوه هزینه کرد آن نیز از سوی علمای دینی و مراجع معظم تقلید شیعه بیان شده است.

بوچالی تاکید کرد: به طور قطع اگر در جوامع اسلامی مردم به این امور توجه داشته باشند، نباید نیازمندی داشته باشیم.

دریافت 300 میلیون ریال زکات از مردم نظرآباد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: برای اینکه مردم مسلمان تشویق به این وظیفه شرعی شوند، باید فرهنگ‌سازی کرده و آنها را از منافع بسیار این امر در پیشبرد امور جامعه اسلامی آگاه کرد.

مدیر کمیته امداد نظرآباد افزود: در سال گذشته حدود 300 میلیون ریال زکات از سوی مردم مومن و خداجوی شهرستان نظرآباد پرداخت شده که این رقم در امور عام‌المنفعه که سود آن به همه مردم می‌رسد، هزینه شده است.

بوچالی تاکید کرد: به طور قطع در صورت اجرای راهکارهای فرهنگی برای تشویق پرداخت زکات و آگاهی مردم از نحوه هزینه کرد آن نقش بسیار مهمی در ترویج این فرهنگ الهی در کشورمان خواهد داشت.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول