اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلسله نشست‌های تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی-1

امام‌جمعه درمیان: اقتصاد مقاومتی تجلی اقتصاد ناب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه درمیان در ترسیم اقتصاد مقاومتی توسط پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب گفت: اقتصاد مقاومتی تجلی و تبلور اقتصاد ناب اسلامی است.

امام‌جمعه درمیان: اقتصاد مقاومتی تجلی اقتصاد ناب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری در سلسله نشست‌های تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروزه غربی‌ها در بحران اقتصادی قرار دارند و برای تسکین و علاج آن اقتصاد ریاضتی را پیشه کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا اقتصاد مقاومتی را مطرح و ترسیم کردند، تصریح کرد: بحث‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی تازگی ندارد و دشمن با این اقدامات می‌خواهد به نظام و انقلاب اسلامی خدشه وارد آورد.

امام‌جمعه درمیان ادامه داد: در تاریخ اسلام بحث اقتصاد مقاومتی وجود داشته است که از جمله آن می‌توان به ترسیم اقتصاد مقاومتی توسط پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب اشاره کرد.

سنجری اضافه کرد: در این برهه از زمان مقام معظم رهبری نیز بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و فرمایشات ایشان باید فصل‌الخطاب برای تمامی مسئولان نظام و مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی شاخص‌ها و معیارهایی وجود دارد، افزود: مدیریت مصرف، صرفه‌جویی، توجه به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و توانمندسازی بخش خصوصی از جمله معیارهای اقتصاد مقاومتی است.

امام‌جمعه درمیان اظهار کرد: در بحث‌های قانون‌گذاری که در زمینه‌های اقتصادی لحاظ می‌شود باید سریع عمل نکرده و تامل و بررسی‌های بیشتری انجام شود تا در آینده این قانون‌گذاری‌ها به ضرر مردم تمام نشود.

سنجری یادآور شد: خصوصی‌سازی در کشور هنوز به معنای حقیقی کلمه اجرایی نشده و این میزان خصوصی‌سازی انجام شده آن چیزی نیست که مد‌نظر رهبری است.

وی با بیان اینکه در زمینه کوچک‌سازی بدنه دولت کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در بخش مردمی هنوز اقدامات لازم لحاظ و اجرایی نشده است.

*تولیدات داخلی نیازمند حمایت هستند

امام‌جمعه درمیان تصریح کرد: در راستای خصوصی‌سازی فقط به بخش دولتی توجه شده است و در بحث‌های مردمی این قانون باید دقیق‌تر و جامع‌تر عمل شود و از سرمایه‌گذاری‌های مردمی و تولیدات داخلی که شعار امسال است نیز حمایت بیشتری صورت گیرد.

سنجری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تجلی و تبلور اقتصاد ناب اسلامی است، افزود: با صرفه‌جویی، انسجام اسلامی و تبعیت از فرمایشات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی به طور حتم ملت در این نبرد بر دشمنان پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول