اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای محرومیت‌زدایی از کشور انجام گرفت

سهم 30 میلیاردی خراسان‌شمالی در اجرای مهر ماندگار کشور

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی گفت: از 10 هزار پروژه اجرایی مهر ماندگار "محرومیت‌زدایی" کشور، سهم این استان 30 میلیارد ریال است.

سهم 30 میلیاردی خراسان‌شمالی در اجرای مهر ماندگار کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی، دانیال نقویان اظهار کرد: اغلب این پروژه‌های مهر ماندگار زودبازده، کوچک و عام‌المنفعه است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل؛ ساخت مدرسه، مسجد، غسال خانه، مجتمع ورزشی، تعمیر و بازسازی مدارس، ساخت مخازن آب و خانه عالم است.

نقویان تصریح کرد: در این طرح با تمامی دستگاه‌های مرتبط اعم از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، امور روستایی و دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی مأموریت اصلی بسیج سازندگی در سال جاری را راه‌اندازی اردوهای جهادی هجرت در بخش حوزه‌های محلات و مساجد عنوان کرد و گفت: در این حوزه برنامه ابلاغی امسال حدود دو هزار نفر نیروی بسیجی است که قدم‌های موثری نیز در این راستا برداشته شده تا بتوانیم گروه‌های جهادی محلات و مساجد را برای نخستین بار در استان فعال کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی این استان در طرح اردوهای جهادی 15 روزه، حدود سه هزار نفر بوده که شامل محلات و مساجد، دانشجویی و ... است، اظهار کرد: در راستای کمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی، بسیجیان و جوانان در قالب این طرح به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد یک‌هزار و 683 نفر اردو دانشجوی بسیجی به مناطق محروم اعزام شدند که در آن مناطق به فعالیت‌های عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی و ... پرداخته‌اند.

نقویان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در نوروز سال جاری نیز با ظرفیت دو هزار و 901 نفر روز دانشجو و فارغ‌التحصیل در مناطق محروم شهرستان فاروج و شیروان فعالیت داشتند.

وی اظهار کرد: فعالیت قشر دانش‌آموزی در عرصه‌های مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس نیز از اول تیر ماه سال جاری شروع و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی تصریح کرد: اردوهای یک روزه حلقه صالحان بسیج نیز از اول تابستان شروع شده که 24هزار نفر خواهر و برادر در حال انجام مأموریت در عرصه‌های مختلف هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون محلات یک‌هزار و 200 نفر، طلاب 250 نفر و سایر اقشار نیز به تناسب در طرح اردوهای جهادی شرکت داشته‌اند.

نقویان همچنین از تشکیل و راه‌اندازی ستاد راهبردی، مطالعاتی و هدایت اردوهای جهادی بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی در سال جاری در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: با اداره کل مسکن و شهرسازی استان نیز برای ساخت چهار باب مسجد در شهرستان‌های اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان قرار داد بسته شده است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول