اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

اجرای 48 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: 48 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد استان زنجان اجرا می‌شود.

اجرای 48 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد زنجان

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان طرح جامع مسجد محوری را از طرح‌های اجرایی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح با تشکیل هسته‌های مردمی متشکل از امام جماعت به عنوان مسئول و رکن، اعضای هیئت امنا، اعضای بسیج پایگاه مسجد و معتمدین محل اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح جامع مسجد محوری احیای کارکردهای مسجد بر اساس سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در بحث رسیدگی به مشکلات مردم خصوصا نیازمندان محل است، افزود: رونق بخشیدن به مساجد به عنوان مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی و ... به ویژه با حضور جوانان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال همسایگان، مومنان ارتقای همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی از دیگر اهدافی است که به منظور اجرای این طرح دنبال می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان واگذاری کار مردم به خود مردم طبق فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری و ارتقای جایگاه مردمی کمیته امداد، ایجاد شبکه‌های مردمی مرتبط با امداد در راستای مدیریت انفاقات، اعانات، یکپارچه و هدفمند کردن کمک‌ها به نیازمندان در راستای توانمندی خانواده‌ها و پرهیز از کارهای موازی را از اهداف طرح جامع مسجد محوری عنوان کرد و افزود: محور قرار دادن مساجد در جمع‌آوری اعانات و کمک‌های مردمی و همچنین هزینه‌کرد این کمک‌ها از طریق خود هسته‌های مردمی مساجد برای محرومان همان محل نیز از اهدافی است که در راستای اجرای طرح مذکور دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح محسنین در قالب حامی‌یابی برای خانواده‌های بی‌سرپرست افزود: طرح رضوان برای تامین مسکن خانوارهای نیازمند (تهیه مسکن، اجاره، بازسازی)، طرح ماعون به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد را نیز از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد.

حسنلو در ادامه با اشاره به برخی از طرح‌های اجرایی این نهاد افزود: طرح حامی‌یابی برای ایتام تحت حمایت این نهاد، طرح اطعام افطاری، طرح جمع‌آوری کمک برای آزادسازی زندانیان و جمع‌آوری کمک برای مردم مظلوم فلسطین ازجمله طرح‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول