اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلسله نشست‌های تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی-5

اقتصاد مقاومتی با وحدت ملی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: نماینده سابق مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با وحدت ملی امکان‌پذیر است.

اقتصاد مقاومتی با وحدت ملی امکان‌پذیر است

محمدکریم عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: در قرآن کریم به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و خداوند خطاب به بندگان خود فرموده است که برای رسیدن به پیروزی باید مقاومت کنید.

وی با اشاره به محاصره پیامبر (ص) و مردم مکه به مدت سه سال در شعب ابی‌طالب افزود: پیامبر (ص) با اقتصاد مقاومتی توانست در برابر تحریم‌های اقتصادی و اجتماعی قریش استقامت کند.

نماینده سابق مردم فردوس در مجلس تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن با نظام اسلامی همراه است و امروزه بسیاری از این تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.

عابدی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی با وحدت ملی امکان‌پذیر است و با وحدت ملی اقتصاد جامعه به خطر نمی‌افتد.

 

*دوران دفاع مقدس با اقتصاد مقاومتی اداره شد

نماینده مردم فردوس در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با اقتصاد مقاومتی توانستیم جنگ را اداره کنیم.

عابدی افزود: دشمن با فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها قصد ایجاد نارضایتی در مردم را دارد ولی مردم ایران اسلامی با تکیه بر ولایت و رهبری پشت سر نظام و دولت ایستاده و خم به ابرو نمی‌آورند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شدت اوج تحریم‌ها در ایران چه زمانی بوده است، تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدها از همان روزهای نخست انقلاب وجود داشته است ولی دشمن از زمان فتنه 88 کمربند خود را محکم‌تر کرد تا با ایجاد موج جدیدی از تحریم‌های اقتصادی و نظامی مردم را نسبت به نظام بدبین کند.

نماینده سابق فردوس یادآور شد: مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم تفکر شوم تحریم اقتصادی را مطرح و با دامن زدن به آن قصد ایجاد نارضایتی در مردم را دارند.

 

*مردم با صرفه‌جویی به اقتصاد مقاومتی کمک کنند

عابدی با تاکید بر جلوگیری از اسراف انرژی در کشور گفت: مردم باید صرفه‌جویی را در راس کار خود قرار دهند و آب، برق و مواد غذایی را  به اندازه ضرورت مصرف کنند تا واردات کشور به حداقل برسد.

وی تولید ملی، راه‌اندازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، تولید محصولات باکیفیت، کاهش واردات و افزایش صادرات را از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در حال حاضر درآمدهای نفتی ایران صرف اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ در کشور می‌‌شود که با اقتصاد مقاومتی باید از کندی اجرای پروژه‌ها پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول