اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران از تمام توانش برای رفع بحران سوریه استفاده کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست تا برای رفع بحران سوریه از تمام توانش استفاده کند.

ایران از تمام توانش برای رفع بحران سوریه استفاده کند

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از قیام ملت‌های مسلمان علیه حکومت‌های سرسپرده غربی در منطقه، امنیت رژیم صهیونیستی و منافع کشورهای زورگوی اروپایی و آمریکایی در خاورمیانه به خطر افتاد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که استکبار جهانی برای حفظ سلطه خود بر خاورمیانه که از جمله مناطق حساس و استراتژیک دنیا بوده، توطئه‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف کلی از اجرای این توطئه‌ها، فشار به کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی و براندازی حکومت‌های مستقل است.

کوثری ادامه داد: بخشی از این توطئه‌ها در مورد کشورمان اعمال شده و شاهد هستیم که تحریم‌های مغرضانه و دسیسه‌های مختلفی را علیه ما طی ماه‌های اخیر اجرا کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایط حساس سوریه نیز گفت: بخش دیگر طرح شوم غربی‌ها برای کشورهای منطقه به سوریه ختم می‌شود و آنها برای براندازی حکومت بشار اسد، با تمام توان به میدان آمده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع ایجاد بحران در درون سوریه برای خاورمیانه و کشورهای اسلامی آسیب‌های جدی را به دنبال خواهد داشت.

کوثری اذعان داشت: بنابراین لازم است که امت اسلامی و کشورهای مستقل مسلمان به ویژه ایران از تمام توان دیپلماتیک خود برای حل بحران سوریه استفاده کرده و اجازه ندهند که طرح غربی‌ها در منطقه اجرایی شود.

وی به سفر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به سوریه و انجام رایزنی‌های دیپلماتیک با مقامات این کشور متذکر شد: این تحرکات به طور قطع مثبت است و می‌تواند در حل بحران سوریه به این کشور کمک کند.

کوثری در پایان تاکید کرد: ایران با تحرکات خود را در منطقه افزایش داده و دیگر کشورها را نیز با خود همراه سازد، چرا که آسیب دیدن سوریه به ضرر کل منطقه و جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول