اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی:

5 هزار نسخه چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی تبریز وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از وجود 3 هزار نسخه خطی و بیش از 5 هزار نسخه چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

5 هزار نسخه چاپ سنگی در کتابخانه مرکزی تبریز وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن خدایی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه روسای کتابخانه مرکزی تبریز اظهار کرد: کتابخانه‌ها در جوامع به عنوان یکی از نمادهای پیشرفت و غنای فرهنگی به شمار می‌رود و کتابخانه مرکزی تبریز نیز به سبب قدمت و با داشتن هزاران نسخه کتاب خطی، نفیس و بسیار ارزشمند، به عنوان ویترین فرهنگی استان و کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه این کتابخانه در کشور و منطقه گفت: کتابخانه مرکزی تبریز که به عنوان کتابخانه مرکزی استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شناخته شده است، در حال حاضر بزرگ‌ترین و غنی‌ترین کتابخانه عمومی در بین کتابخانه‌های نهاد است.

خدایی افزود: این کتابخانه با دارا بودن بیش از سه هزار نسخه خطی و بیش از پنج هزار نسخه چاپ سنگی و نیز بیش از 250 هزار نسخه کتاب از لحاظ منابع و سایر مولفه‌ها برترین کتابخانه عمومی کشور به شمار می‌رود.

وی ضمن تقدیر از خدمات علی شفیعی، سرپرست سابق کتابخانه مرکزی تبریز ابراز امیدواری کرد که با همکاری رئیس جدید این کتابخانه، شاهد تداوم و تسریع روند پیشرفت و توسعه این کتابخانه باشیم.

علی شفیعی سرپرست سابق کتابخانه مرکزی نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از همکاری‌های شایسته کتابداران و پرسنل کتابخانه مرکزی تبریز در حفظ و ارتقای جایگاه کتابخانه گفت: افتخارات بزرگی در سایه تعامل و همکاری کتابخانه نصیب این کتابخانه شده که از آن جمله می‌توان به اخذ نخستین گواهی استاندارد بین‌المللی ایزو، نخستین کتابخانه مجهز به دستگاه آفت‌زدا و آزمایشگاه نسخ و غنی‌ترین کتابخانه عمومی کشور به لحاظ منابع و فضا اشاره کرد.

حجت‌الاسلام کمال خداداده، رئیس جدید کتابخانه مرکزی تبریز همچنین در این آیین ضمن قدردانی از زحمات رؤسای قبلی و سرپرست این کتابخانه گفت: کتاب در مکتب ما از جایگاه بسیار والایی برخودار است و یکی از نشانه‌های بارز این ادعا نزول بزرگترین معجزه خاتم پیامبران و کلام نورانی وحی در قالب کتاب و با محور معرفت و آگاهی است.

وی افزود: از افضل عبادات در نزد خداوند تبارک و تعالی افزایش معنویت و آگاهی، تفکر در کائنات، صفات و اسماء الهی است و در خدمت کتاب بودن فرصت حضور همیشگی انسان در مباحث معرفتی را فراهم می‌کند و از این رو کتابداری و خدمت در عرصه کتاب خدمتی مقدس و والاست.

خداداده اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات رؤسای قبلی و توان کتابخانه شاهد رونق روزافزون کتابخانه باشیم و بتوانیم نهایت توان خود را در مدیریت بهینه منابع و ظرفیت‌های موجود کتابخانه مرکزی تبریز در راستای نیل اهداف به کار بگیریم.

با ابلاغ حکمی از سوی معلمی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، رئیس جدید کتابخانه‌ مرکزی تبریز معرفی شد.

حجت‌الاسلام کمال خداداده، فرماندهی حوزه بسیج طلاب، مشاور جوان استاندار زنجان، رئیس سازمان ملی جوانان و سرپرست اداره کل سیاسی و اجتماعی استانداری زنجان را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول