اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس مجلس اعلام کرد

کسب رتبه بیستم صندوق توسعه ملی ایران در دنیا

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بیستمین رتبه صندوق توسعه ملی دنیا را از بین 200 صندوق توسعه ملی در مدت در مدت 2.5 سال کسب کرده است که این موفقیت بیانگر توسعه اقتصادی روزافزون کشور در سال‌های اخیر بوده است.

کسب رتبه بیستم صندوق توسعه ملی ایران در دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی دشمنان موجب رشد روز‌افزون ایران شده است، اظهار کرد: ایران باید با تلاش و همت مضاعف و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی و اقتصادی کشور به برترین پایگاه اقتصادی در زمینه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی در دنیا تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ایران برای مقابله و رویارویی با استکبار جهانی باید زیرساخت‌های توسعه اقتصادی‌، دفاعی و نظامی و امنیتی خود را ارتقا دهد و با بهره‌گیری از مدیریت مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب و ظرفیت‌های توانمند مردم ایران جواب دندان‌شکنی به دشمنان و ابرقدرت‌های جهانی بدهد.

 ایران با بدترین وضعیت دفاعی، بزرگترین ابرقدرت جهانی را شکست داد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرایط مبارزه ایران در هشت سال دفاع مقدس علیه دشمنان اسلام بسیار سخت‌تر و دشوارتر از وضعیت کنونی بوده است، بیان کرد: در این دوران ایران از قدرت نظامی، سیاسی و دفاعی مطلوبی برخوردار نبوده اما، با بدترین وضعیت دفاعی توانست بزرگترین ابرقدرت جهانی را شکست دهد.

امام جمعه موقت شهر قزوین خاطرنشان کرد: اکنون ایران با شتاب بیشتری پیشرفت‌های علمی خود را طی می‌کند و با کار و تلاش مضاعف در زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در دنیا به مقام برتری ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی از 400 دانشجو برخوردار بود، اذعان کرد: اکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استان از 120 هزار دانشجو و استاد برخوردار است که این نشان‌دهنده پیشرفت علمی این استان بوده است.

قرار گرفتن ایران در سکوی جهش اقتصادی در دنیا  با فروش فرآورده‌های غیرنفتی

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید بهره‌وری محصولات داخلی ایران را افزایش داد، بیان کرد: با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌توان محصولی را تولید کرد که در بازارهای داخلی و خارجی با سایر محصولات رقابت داشته باشد و با تحقق این هدف فروش محصولات داخلی افزایش می‌یابد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با مدیریت مناسب مصرف در ایران می‌توان زمینه‌های توسعه اقتصادی را بیشتر ارتقا داد و همین امر موجب رشد روز‌افزون ایران در زمینه اقتصادی می‌شود.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه کاهش قیمت دلار و فروش نفت و فرآورد‌های نفتی معیار توسعه و رشد اقتصادی ایران نیست، اذعان کرد: باید تلاش کرد با فروش درآمدهای غیرنفتی و تولید ارزش افزوده این کشور مدیریت شود که با تحقق این هدف مطمئنا ایران در سکوی جهش اقتصادی قرار می‌گیرد.

نماز جمعه قزوین باید به عبادتگاه توسعه عبادی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شود

این مقام مسئول با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ نماز باید از تمام ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی استان قزوین استفاده کرد، اذعان کرد: با یک بسیج عمومی می‌توان فرهنگ نماز را از جایگاهی که در استان قزوین است به سطح بالاتری ارتقا داد و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی برای برپایی فریضه دینی نماز کمک کند.

امام جمعه موقت شهر قزوین اظهار کرد: نماز جمعه یکی از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی و عبادی نماز است که باید تلاش کرد آن را به زیباترین شکل ممکن در استان قزوین برپا کرد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مردم قزوین با حضور عزت‌بخش و مقتدرانه و با انجام دادن فعالیت‌های فرهنگی برپایی نماز باید نماز جمعه قزوین را به عبادتگاه توسعه عبادی، فرهنگی و سیاسی تبدیل کند.

وی با اشاره به آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: آنان در سخت‌ترین شرایط اسارت برای برطرف کردن مشکلاتشان به نماز پناه می‌بردند تا آرامش روحی پیدا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزادگان سرافراز با تحمل شکنجه‌ها و سختی‌های اسارت توانستند مقاومت، ایثار و صبر را به نمایش بگذارند، بیان کرد: آنان در اردوگاه دشمنان بدون داشتن کوچکترین امیدی توانستند جمهوری اسلامی کوچکی تشکیل دهند و دشمنان اسلام را از این رو بهت زده کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مسلمانان برای ظهور امام زمان (عج) بیشتر دعا کنند، چرا که ظهور این امام بزرگوار نجات‌دهنده بشریت و ریشه‌کن کردن فقر در جهان است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: با ظهور امام زمان (عج) در حکومت اسلامی دیگر نمی‌توان فقیری را پیدا کرد تا به آن فقیر زکات داده شود، بر این اساس مسلمانان برای ظهور امام زمان (عج) بیشتر دعا کنند تا حکومت اسلامی ایده‌آل در جهان برپا شود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول