اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد

افزایش سهم 8 درصدی اشتغال در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بخش کشاورزی سهم اشتغال استان کرمانشاه 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش سهم 8 درصدی اشتغال در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، علی‌اشرف منصوری در در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال 91 سهم اشتغال استان از 60 هزار نفر به 65 هزار نفر افزایش پیدا کرده است چراکه با توجه به شروع طرح توسعه کشاورزی در سال‌جاری و افزایش ظرفیت اشتغال در این بخش تعهدات بخش کشاورزی از برنامه پنجم توسعه کشور فراتر رفته است.

منصوری تصریح کرد: این افزایش از 4 هزار و 824 نفر به 10 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به زیر بخش‌های کشاورزی، افزود: سازمان جهاد کشاورزی با 3 هزار و 404‌ اشتغال، اداره‌کل منابع طبیعی با 439، ادره دامپزشکی با 183 نفر، تعاون روستایی با 250 نفر و امور عشایری با 494 نفر که به‌ طور‌ کلی 4 هزار و 824 نفر اشتغال در سال گذشته بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعهد‌ات بخش کشاورزی را در سال‌جاری براساس سهم ابلاغی 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی با 8 هزار نفر اشتغالزایی، دامپزشکی با 350 نفر، تعاون روستایی 250، امور عشایری 750 در این بخش متعهد شده‌اند.

وی تعهدات اشتغالزایی در بخش کشاورزی را در قسمت دام و طیور 3 هزار و 450 نفر، آبزیان 450 نفر، زراعت 800 نفر و باغبانی 1200، صنایع روستایی 650، آب و خاک 1000 و ترویج کشاورزی و اشتغال دولت 8 هزار نفر برشمرد.

منصوری مهمترین سرفصل‌های اشتغال در بخش کشاورزی را ایجاد کشتارگاه دام و طیور، توسعه واحدهای تولید محصولات لبنی، توسعه واحدهای سردخانه‌ای بسته‌بندی سبزیجات و میوه‌ها، ایجاد توسعه واحدهای فرآوری و تبدیل محصولات کشاورزی خواند و گفت: ایجاد واحدهای ذرت خشک‌کنی، احداث واحدهای تولید کمپوست قارچ، تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی و احداث کارخانه‌های خوراک دام دانست.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در بخش کشاورزی سهم اشتغال استان کرمانشاه 8 درصد افزایش پیدا کرده است که از 4 هزار و 824 نفر به 10 هزار نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول