اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

برآورد خسارت اولیه زلزله به سرعت انجام شود

خبرگزاری فارس: وزیر کشور خواستار برآورد اولیه خسارات در مناطق زلزله‌زده شد و گفت: این اقدام باید در اولویت قرار گیرد تا تامین اعتبارات برای جبران خسارات نیز به زودی انجام شود.

برآورد خسارت اولیه زلزله به سرعت انجام شود

مصطفی محمدنجار دقایقی پیش در حاشیه جلسه ستاد بحران در منطقه زلزله‌زده هریس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: باید برآورد خسارت صورت گیرد تا نسبت به تامین و تخصیص اعتبار و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از همین امروز اقدام شود.

وی افزود: برآورد خسارت در بحث بازسازی زود و به موقع تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و بازسازی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه گفت: باید در نظر داشت که بارش برف در این منطقه سردسیر که زودتر آغاز می‌شود در این مناطق بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده را با مشکل مواجه خواهد کرد به همین منظور باید برای بازسازی هیچ فرصتی را از دست نداد.

نجار خواستار هماهنگی تمام ارگان‌ها و نهادها برای انجام تمام امور از امدادرسانی، آواربرداری، بازسازی و ... شد و گفت: با توجه به وسعت، حجم و سنگینی کار باید از ناهماهنگی‌ها و موازی‌کاری در امور جلوگیری شده و اقدامات لازم برای رفع نارسایی‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: آرامش مردم باید در اولویت کار باشد چراکه علاوه بر خسارت مالی و دنیوی بسیاری از آسیب‌دیدگان عزیزان خود را از دست داده‌اند که باید در برخورد روحی روانی با آنان دقت شود.

وی مشارکت و همراهی مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: به خصوص این مشارکت و امدادرسانی در ساعات اولیه حادثه بسیار موثر واقع شده است.

وی در عین حال خواستار توجه ویژه به روستاها شد و افزود: باید نیازهای اولیه در مناطق روستایی تامین شود چراکه بیشترین خسارات و تلفات در این مناطق بوده است. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول