اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان قم خبر داد

توزیع کتاب‌های درسی در قم از دهم شهریور ماه

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم از توزیع کتاب‌های درسی از 10 شهریور امسال در قم خبر داد.

توزیع کتاب‌های درسی در قم از دهم شهریور ماه

حمید خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان اظهار کرد: این اتحادیه‌ با اعطای پروانه کسب به ناشران، آنها را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 900 ناشر در استان وجود دارد گفت: تاکنون 300 ناشر علاوه بر دریافت پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارای پروانه کسب از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان هستند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم خاطر نشان کرد: 250 کتابفروشی در سطح استان وجود دارد که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

وی از توزیع کتاب‌های درسی از 10 شهریور خبر داد و افزود: کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه در زمان مقرر توزیع می‌شود.

خرمی خاطر نشان کرد: توزیع کتاب‌های درسی در برخی از کتابفروشی‌ها و لوازم‌التحریری‌های سطح استان واقع در خیابان ارم و صفائیه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت کاغذ بر نشر کتاب گفت: این امر سبب شده ناشران جرأت چاپ کتاب را نداشته باشند زیرا افزایش قیمت کاغذ سبب افزایش قیمت کتاب شده و مانع جذب مخاطب می‌شود.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم با بیان اینکه قیمت کاغذ از سال گذشته تاکنون دو برابر و نیم شده است عنوان داشت: هر بند کاغذ در سال گذشته 33 هزار تومان بود که با افزایش دلار قیمت هر بند کاغذ به 48 هزار تومان رسید و اکنون هر بند 77 هزار تومان شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای حل این معضل دولت باید با ارز دولتی ورود پیدا کرده و واردات کاغذ را شروع کند که این امر مستلزم برداشتن تحریم‌هاست.

خرمی در بخشی دیگر از سخنان خود توزیع کتاب را از دیگر مشکلات ذکر کرد و افزود: توزیع مناسب کتاب یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود، ولی متاسفانه یک مرکز ساماندهی شده در کشور برای توزیع کتاب نداریم و افراد به پخش کتاب به صورت جزئی می‌پردازند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول