اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

پرداخت 217 میلیون وام خودکفایی به مددجویان امداد فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان فردوس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 217 میلیون تومان وام خودکفایی به مددجویان امداد فردوس پرداخت شده است.

پرداخت 217 میلیون وام خودکفایی به مددجویان امداد فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 515 خانوار شامل 2 هزار و 745 نفر زیر پوشش کمیته امداد شهرستان فردوس قرار دارند که ماهیانه مبلغ 684 میلیون ریال مستمری به آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری همچنین تعداد 65 مددجوی جدید مورد حمایت کمیته امداد فردوس قرار گرفته و تعداد 165 نفر نیز به دلایل مختلف از چتر حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

رئیس کمیته امداد فردوس تصریح کرد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل افراد بالای 60 سال از کارافتاده، بدون سرپرست، مطلقه، سرپرست ناتوان و خانواده زندانی و سرباز هستند.

 

* پالایش مشکلات و استعدادهای مددجویان امداد

پاکدل گفت: با توجه به رویکرد جدید امداد مبنی بر تبدیل خدمات عمومی به خدمات موثر و زمان‌دار، از این پس مددجویان بر اساس نوع مشکل خانواده که به صورت تک‌خدمتی و چند خدمتی قابل ارائه است مورد حمایت قرار می‌گیرند که به همین منظور طرح پالایش از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح مشکلات خانواده‌ها احصاء و خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود و همچنین استعدادهای مددجویان اعم از سرپرست و فرزندان شناسایی و در قالب بانک اطلاعاتی برای کسب مهارت و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) فردوس با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته زمینه اشتغال برای مددجویان و سایر اقشار امداد فراهم شده، تصریح کرد: به منظور تحقق شعار امسال، باید برای همه افراد دارای شرایط زمینه اشتغال فراهم شود.

پاکدل پرداخت 20 میلیون ریال کمک‌هزینه درمانی و بهداشتی، پرداخت 250 میلیون ریال کمک موردی به مددجویان، آغاز فاز نخست احداث ساختمان اداره کمیته امداد با اعتباری معادل 2 میلیارد ریال و آغاز عملیات احداث ساختمان برای تعداد 16 نفر از مددجویان بی‌سرپرست در قالب مسکن مهر را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد فردوس در سال جاری برشمرد.

وی همچنین پرداخت خدمات فرهنگی، دانش‌آموزی و دانشجویی به مبلغ 51 میلیون ریال، تامین جهیزیه برای تعداد 10 نفر از نوعروسان به مبلغ 100 میلیون ریال، پرداخت 47 مورد وام قرض‌الحسنه به مبلغ 260 میلیون ریال و توزیع 3 هزار سبد مواد غذایی به مبلغ 200 میلیون ریال را از دیگر فعالیت‌های امداد فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول