اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی خبر داد

کمیته امداد متعهد ایجاد 6 هزار فرصت شغلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی از تعهد ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

کمیته امداد متعهد ایجاد 6 هزار فرصت شغلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: این نهاد همچون سال گذشته متعهد است 6 هزار فرصت شغلی برای متقاضیان آن ایجاد کند.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری برای راه اندازی اشتغال از سوی این نهاد افزود: کل اعتباراتی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال تخصیص یافته است بیش از 420 میلیون 629 هزار ریال است.

حسین‌پور بخشی از تأمین این اعتبارات را از سهم صندوق اشتغال کمیته امداد و بخشی دیگر را سهم بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه در حال حاضر  این نهاد 12 هزار و 680 طرح اشتغال فعال در استان دارد، اظهار کرد: برای پایداری و کنترل و نظارت بر نحوه احسن این طرح‌ها 13 کارشناس رسمی و تمام وقت و 28 کارشناس پاره وقت بر نحوه اجرای طرح‌ها اشتغال نظارت و کنترل دارند.

وی همچنین در خصوص طرح‌های موفق نیز اظهار کرد: مشاغلی مانند دامداری، کشاورزی و قالیبافی به دلیل اقلیم و استعداد منطقه از موفق‌ترین و پردرآمدترین طرح‌های اشتغال هستند.

حسین‌پور یکی از عوامل مهم پایداری طرح‌های اشتغال این نهاد را تهیه ابزار کار و راهنمایی و سرکشی به طور مستمر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مجریان در صورت توجیه طرح‌هایشان می‌توانند آن را توسعه دهند، اظهار داشت: البته کمیته امداد در پرداخت تسهیلات هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی یکی از خدمات مهم بخش خودکفایی را حرفه‌آموزی و آموزش مهارت فنی عنوان کرد و افزود: تمام دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی به صورت رایگان برای متقاضیان طرح‌های اشتغال در طی سال برگزار می‌شود.

وی حمایت تمام دستگاه‌های استان برای ایجاد اشتغال مددجویان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی مناسب استان و با حمایت دستگاه‌های مرتبط می‌توان شغل‌های زیادی را در استان ایجاد و جوانان را مشغول به کار کرد.

حسین‌پور در پایان اهداف اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال را رسیدن مددجویان به خودکفایی، بهبودی وضعیت اقتصادی خانواده، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ارتقاء سطح اعتماد به نفس خانواده‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول