اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی:

رمضان فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پایگاه منطقه‌‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون در جامعه است که باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.

رمضان فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون است

امیر اولیایی‌رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه در دنیای پزشکی خون به عنوان دارو تلقی می‌شود و به صورت مصنوعی قابل تولید نیست، برای تامین آن راهی جز تشویق مردم برای اهدای خون وجود ندارد بنابراین باید در این ماه مبارک در این راستا گام برداشت.

وی با بیان اینکه این دارو برخلاف سایر اقلام دارویی قابل خریداری نیست، ادامه داد: هم‌اکنون با گسترش جوامع و پیشرفت علوم پزشکی رو‌به‌رو هستیم پس نیاز به خون و فرآورده‌های آن به مراتب افزایش خواهد یافت پس اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر معلوم می‌شود.

اولیایی با بیان اینکه امکان نگهداری طولانی‌ مدت خون وجود ندارد، اضافه کرد: هر واحد خون بعد از اهدا فقط به مدت 35 روز قابل نگهداری است پس این موضوع یک بار دیگر بر اهمیت اطلاع‌رسانی برای اهدای خون صحه می‌گذارد.

مدیرعامل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان آموزش پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه امیدوار هستیم پرسنل و دانش‌آموزان در راستای تبیین اهمیت این مسئله گام‌های بلندی برداشته و در راستای تامین خون مورد نیاز بیماران نقش‌آفرین شوند.

وی اهداکننده‌های مستمر را سرمایه‌های این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: تحقیقات علمی این موضوع را به اثبات رسانده است که کسانی که به طور مداوم خون اهدا می‌کنند، در آزمایش‌های مختلف شرکت کرده و اطلاعات زیادی از عوامل خطرزا دارند، بنابراین سالم‌ترین خون را اهدا می‌کنند.

اولیایی‌رضایی با بیان اینکه پایگاه منطقه‌ای انتقال خون این استان در کشور جایگاه مطلوبی دارد، اضافه کرد: سه سال متوالی در شاخص‌های مختلف این استان رتبه برتر را از آن خود کرد به طوری که در شاخص‌های افرایش اهدای خون، رشد اهداکننده‌های مستمر، اهدای داوطلبانه و رشد کیفی خون موفقیت زیادی کسب شده است.

مدیرعامل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای محقق ساختن استانداردهای جهانی اهتمام می‌شود، اظهار داشت: با عنایت به این موضوع که شعار سال سازمان بهداشت جهانی "انسان سالم، محور توسعه پایدار" است پس برای عملی‌کردن این شعار به طور روزافزون تلاش می‌شود.

وی با اظهار به این مسئله که در اغلب فعالیت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی به خون و فرآورده‌های آن نیاز وجود دارد، بیان داشت: باید از طریق جلب همکاری رسانه‌های جمعی در راستای ترغیب مردم برای اهدای خون مبادرت کرد و از طرف دیگر باید از فضای معنوی ایجاد شده در رمضان برای تبیین این مسئله استفاده کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول