اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بیشترین آمار بیماران تالاسمی

شهرستان لردگان مرکز انتقال خون ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان لردگان با برخورداری از بیشترین آمار بیماران تالاسمی فاقد مرکز انتقال خون است که این موضوع مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورده است.

شهرستان لردگان مرکز انتقال خون ندارد

پانته‌آ رمضان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بیماری‌های خاص به چهار دسته بیماری‌های دیالیزی، هموفیلی، سرطان و ام اس تقسیم می‌شود که در واقع بیماری‌های صعب‌العلاج به شمار می‎روند و مشکلات بسیاری را بر بیماران تحمیل می‌کنند.

وی به مشکلات بیماران خاص این استان اشاره کرد و افزود: هزینه درمان این بیماری‌ها بسیار بالا است به گونه‌ای که بسیاری از این بیماران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

رمضان‌نژاد، میزان هزینه‌های بیماران ام اسی استان در سال گذشته که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تقبل شده است را افزون بر 492 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر این میزان، هر یک از بیماران ام اسی نیز ماهانه مبلغ 200 هزار تومان به تنهایی پرداخت می‌کنند.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 150 بیمار پیوندی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ادامه داد: از این بیماران پیوندی هیچ‌گونه حمایت مالی به عمل نمی‌آید و همین امر سبب تشدید بیماری و بالا رفتن هزینه‌های آن‌ها شده است.

رمضان‌نژاد تصریح کرد: بیماران پیوندی بعد از عمل پیوند باید به شدت تحت مراقبت باشند و داروهای خود را به موقع مصرف کنند، اما عده‌ای توان پرداخت هزینه‌های دارویی خود را ندارند و دوباره بیماری آن‌ها تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه 303 بیمار تالاسمی در این استان شناسایی شده است، افزود: شهرستان لردگان با داشتن 163 بیمار تالاسمی بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده این در حالی است که این شهرستان با کمبود شدید تجهیزات در این راستا روبه‌رو است.

رمضان‌نژاد ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود مرکز انتقال خون در شهرستان لردگان بیماران تالاسمی مجبورند برای درمان به شهرستان بروجن بروند که این موضوع مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورده است.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان به عنوان یکی از قطب‌های سرطان در کشور معرفی شده است، اظهار داشت: این در حالی است که به دلیل کمبود تجهیزات لازم از جمله دستگاه‌های رادیوتراپی، بیماران سرطانی استان برای درمان باید به استان اصفهان بروند.

رمضان‌نژاد خاطرنشان کرد: رفع مسائل و مشکلات بیماران خاص استان نیازمند همراهی و همدلی مسئولان و خیران سلامت است که باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول