اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن:

کک‌سازی توازن به روزهای راه‌اندازی نزدیک می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن، گفت: با همت و تلاش کارکنان و کارشناسان ذوب‌آهن اصفهان باطری شماره 3 این کارخانه در بخش کک‌سازی به روزهای راه‌اندازی و بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

کک‌سازی توازن به روزهای راه‌اندازی نزدیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان،  محمد رضوانیان بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی را نقطه آغازین خط تولید عنوان و اظهار کرد: محصول اصلی این بخش به ‌عنوان احیا کننده سنگ‌آهن در تولید چدن نقش اساسی را ایفا می‌کند، ضمن اینکه در واحد شیمیایی نیز با پالایش گاز کک محصولات فرعی با ارزشی از قبیل قطران و بنزول به دست می‌آید.

وی به اجرا و تکمیل پروژه‌های طرح توازن اشاره کرد و گفت: در ساخت و تکمیل این پروژه‌ها اولویت‌ها رعایت نشده به عبارتی در این طرح‌ها باید ساخت و تکمیل باطری شماره 3 در اولویت قرار می‌گرفت تا در تامین کک مورد نیاز کارخانه خللی وارد نشود.

مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن ادامه داد: این اولویت رعایت نشده و قبل از بهره‌برداری از واحد باطری شماره 3، کوره بلند شماره 3 راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است که این امر سبب شده کارخانه در تامین کک مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه شود.

وی با بیان اینکه خشک کردن سلول‌های باطری کک‌سازی شماره 3 آغاز شده است، تاکید کرد: این پروژه 85 درصد پیشرفت داشته که 15 درصد باقی مانده باید طی سه ماه آینده به اتمام برسد.

رضوانیان جدیت همکاران شاغل در طرح‌های توسعه را برای تکمیل این طرح‌ها ستودنی دانست و تصریح کرد: برای اتمام حجم کار باقی مانده در باطری شماره 3 حدود 7 تا 8 ماه زمان نیاز است، اما با توجه به ضرورت کار ما باید طی سه ماه آینده این پروژه را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را از ضروریات دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص کارخانه تمام واحدهای مرتبط باید مساعدت کنند تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن با بیان اینکه با آغاز عملیات طرح شهید کاظمی لازم است عملیات ساخت باطری شماره 4 نیز آغاز شود، افزود: کارشناسان ذوب‌آهن با بهره‌گیری از تجربه ساخت باطری شماره 3 می‌توانند باطری شماره 4 را با مشکلات کم‌تری ساخته و به بهره‌برداری برسانند.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات باطری شماره یک نیز با اهتمام ویژه دست‌اندرکاران در حال انجام است، اضافه کرد: این باطری پس از تعمیرات با تکنولوژی پیشرفته و مطابق با استانداردهای گوناگون از جمله استانداردهای زیست‌محیطی فعالیت دارد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول