به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مقاله "مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری" توسط بهنامرضا قلیزاده در شماره 64 فصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهشهای ارتباطی» به چاپ رسیده است.
مقاله "مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری" اهمیت بازنمایی رسانهها از مناطق مقصد و همچنین پیوند بین توریسم و رسانه در تحقیقات آکادمیک را مورد کنکاش قرار داده است.
توسعه چارچوب برای مطالعه گردشگری و رسانه، روزنامهنگاری گردشگری و همچنین رویکردهای بررسی توریسم و رسانه از دیدگاه بازاریابی، تاثیرات رسانهای، جامعه شناختی و فرهنگی، انتقادی در مقاله مورد نظر مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است، فیلمهای محرک گردشگری نیز از دیگر جنبههای گردشگری فرهنگی است به گونهای که این فیلمها، برنامههای تلویزیونی و سریالها به قدری مهم و اساسی هستند که بسیاری از مردم، تصمیمات و برنامهریزیهای گردشگری خود را بر اساس آن انجام میدهند.
در مقاله "مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری" چگونگی ارائه، پردازش و ارسال موارد مربوط به کارکردهای گردشگری در رسانهها، رابطه بین رسانه و گردشگری، تصور از مقصد و بازنماییهای رسانهای مورد بررسی قرار گرفته است.
در پایان مقاله "مروری بر اثرات رسانهها بر گردشگری" بهنامرضا قلیزاده در زمینه توسعه صنعت گردشگری در ایران نیز پیشنهاداتی ارائه شده است.
انتهای پیام/ع30/ض1002