اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

خدمت به زلزله‌زدگان میدان آزمایش دولت و ملت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم بر ضرورت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به زلزله‌زدگان تاکید کرد و این مهم را وظیفه ملت و دولت دانست.

خدمت به زلزله‌زدگان میدان آزمایش دولت و ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه این زلزله سبب شد جان عده‌ای از هموطنان ما از دست برود و گروهی مجروح شوند و خانه‌های زیادی ویران گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میدان آزمایشی برای مردم، دولت و مسئولان فراهم شده است گفت: باید مسئولان هر چه زودتر نسبت به ارائه خدمات لازم به زلزله‌زدگان اقدام کرده و برای بازسازی خرابی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

این مرجع تقلید ضرورت حمایت مؤمنین و خیرین از زلزله‌زدگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اختصاص یک سوم از وجوهات شرعیه به این امر نیز مجاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر آیات 22 و 23 سوره احزاب اظهار کرد: خداوند در سوره احزاب شرایط منافقان، فرار کنندگان میدان جنگ احزاب و ترسوها را بیان کرده و در این دو آیه به تشریح شرایط مؤمنان پاکدل و با استقامت پرداخته و ارزش وجودی آنها را نمایان می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: وقتی مؤمنان احزاب و لشکر انبوه و عظیم دشمن را دیدند به صدق بودن وعده پیامبر ایمان آوردند و ایمان آنها به سخن رسول خدا بیشتر شد و گفتند که وعده الهی قطعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای راهیابی به بهشت باید اسیر شهوات و لذت‌های گناه آلود نشد و از مال و مقام حرام پرهیز کرد افزود: به همین سادگی خداوند بهشت برین و جاویدان را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید در زندگی نسبت به حلال و حرام توجه لازم را داشته باشیم خطاب به مردم گفت: مؤمنان در مقابل سختی‌ها تحمل داشته و امتحانات را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در زمان ظهور امام عصر(عج) سراسر کره زمین در اختیار مؤمنان قرار می‌گیرد افزود: البته قبل از آن هم به صورت مقطعی این شرایط محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکومت اسلامی ایران به برکت جانفشانی‌های رزمندگان و شهادت جوانان این مرز و بوم به اقتدار رسید، افزود: تا در راه خدا شهید و مجروح نداده و آزادگان و اسیران گرفتار نمی‌شدند چنین حکومتی شکل نمی‌گرفت، البته برخی مشکلات وجود دارد ولی اگر نسبت به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که چقدر پیشرفت حاصل شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در آیه 23 احزاب به گروه خاصی از اصحاب خاتم انبیا (ص) اشاره می‌شود، بیان کرد: خداوند می‌فرماید برخی از مؤمنان به هیچ وجه از مسیر خود منحرف نشده و به عهد خود وفا کردند و در دنیای کنونی نیز کسانی که در انقلاب و جنگ تحمیلی شربت شهادت نوشیدند و گروه‌های دیگری هم که امروز آماده جانبازی و فداکاری هستند از جمله این افراد به شمار می‌روند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به امتحانات الهی تصریح کرد: برخی در شرایط عادی انسان‌های خوبی هستند ولی وقتی میدان امتحان پیش می‌آید پای آنها می‌لرزد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که به برکت این ماه تا آخر عمر در همین مسیر باقی مانده و به اهل بیت وفادار بوده و عاقبت به خیر شویم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول