اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ترویج وزارت جهاد کشاورزی:

اعتبارات ملی بخش ترویج کشاورزی محدود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی، اعتبارات ملی بخش ترویج کشاورزی را در کشور محدود خواند.

اعتبارات ملی بخش ترویج کشاورزی محدود است

محمدرضا شاه‏پسند امروز در حاشیه نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور معاون دفتر هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار دماوند، مسئولان استانی و محلی و جمعی از بهره‏برداران کشاورزی در فرمانداری دماوند برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارات بخش‏های ترویجی باید از سوی سازمان‏های استانی تقویت شود.

شاه‏پسند اضافه کرد: اما به هر ترتیب مجموعه اداره‏کل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی کمک‏هایی به امر ترویج شهرستان دماوند خواهد داشت.

تقویت مراکز ترویج دماوند

مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی از تقویت چهار مرکز خدماتی شهرستان دماوند در سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: اعتبار اختصاصی برای تقویت این چهار مرکز ارائه خدمات ترویجی کشاورزی نزدیک به 300 میلیون ریال است.

قطب کشاورزی تهران رنجور از اعتبارات ضعیف ترویجی

در حالی که دماوند از سوی مسئولان مختلف استانی و کشوری به عنوان قطب کشاورزی استان تهران مطرح شده، بخش ترویج به عنوان یکی از مهم‏ترین بخش‏های صنعت امروز کشاورزی مورد بی‏مهری قرار گرفته است.

در دنیای امروز، آموزش به عنوان اصلی بی‏بدیل نقشی بارز در همه جنبه‏های زندگی بشر هزاره سوم ایفا می‏کند.

در حال حاضر برای کوچک‏ترین و پیش ‏پا‏ افتاده‏ترین مسائل روز جامعه به ویژه در کشورهای پیشرفته جهان دوره‏هایی دست‏کم کوتاه‏مدت و فشرده برگزار و البته مورد استقبال علاقه‏مندان نیز قرار می‏گیرد.

اهتمام ویژه به امر آموزش و فراگیری آخرین دستاوردها محققان فعال در عرصه صنعت استراتژیک کشاورزی از سوی بهره‏برداران و همچنین مسئولان اغلب نقاط جهان به امری فراگیر تبدیل شده است.

اما این مهم در کشور و یا لااقل در شهرستان دماوند به عنوان قطب اصلی کشاورزی استان تهران به لحاظ اعتباری چندان مورد توجه قرار نگرفته و همچنان آماج بی‏مهری است.

ایجاد 5 سایت الگویی در دماوند

مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی همچنین ایجاد پنج سایت الگویی (ای.پی.ام) شامل چهار سایت سیب درختی و یک سایت سیب‌زمینی را در دماوند وعده داد.

شاه‏پسند تصریح کرد: به هریک از سایت‏های الگویی اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال و در مجموع 150 میلیون ریال اختصاص می‏یابد.

وی با اشاره با اعتبارات سال گذشته بخش‏های ترویجی یادآور شد: سال گذشته نیز از منابع استانی اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال به بخش‏های ترویجی و آموزشی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اختصاص یافته بود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول