اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

کشف 5 تن مواد مخدر در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی از کشف 5 تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح این استان با انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد.

کشف 5 تن مواد مخدر در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 77 مرکز خرده‌فروشی مواد مخدر در مشهد مقدس پلمپ شده است، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی و اطلاعاتی پلیس خراسان‌رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون با شناسایی و انهدام 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، بیش از 5 تن انواع مواد مخدر را کشف کرده‌اند.

وی افزود: هم‌چنین در 4 ماهه نخست سال جاری 18 مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر در دیگر شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی نیز پلمپ و هزار 872 تن از عاملان توزیع مواد افیونی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در سال گذشته نیز 300 منزل که از مراکز توزیع مواد مخدر در استان خراسان‌رضوی بودند، پلمپ شده است.

امیری‌مقدم در ادامه با اشاره به توقیف 50 دستگاه خودرو سبک و سنگین و 280 دستگاه گوشی تلفن همراه و کشف 11 قبضه اسلحه جنگی گفت: کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد و در شناسایی و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد افیونی نیز 26 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی نیز در ادامه با اشاره به منازل پلمپ شده در ماه مبارک رمضان در راستای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گفت: تعدادی از این منازل بعد از ماه مبارک رمضان تخریب می‌شوند.

محمدعلی صادقی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 100 باب منزل توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی مورد بازدید قرار گرفتند که در همین راستا یک‌ هزار و 872 نفر از فعالان تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین حدود 300 باب منزل توزیع مواد مخدر هم طی سال گذشته در استان پلمپ و 35 باب از این تعداد تخریب شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با تاکید بر عزم جدی دستگاه انتظامی و قضایی در برخورد با مواد مخدر یادآور شد: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی و سایر مسئولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط با عزم جدی با معضل مواد مخدر برخورد می‌کنند که البته این برخوردها طی ماه‌های اخیر تشدید شده است و در این راستا می‌توان به اجرای هشت مرحله طرح برخورد با معضل مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در مشهد مقدس اشاره کرد.

وی  گفت: هم‌چنین اردوگاه نگه‌داری معتادان پرخطر با ظرفیت 500 نفر ویژه مردان بعد از ماه مبارک رمضان در جاده کلات به بهره‌برداری می‌رسد، پیش از این هم دو اردوگاه و مرکز نگه‌داری معتادین پر خطر ویژه زنان و مردان در مشهد به بهره‌برداری رسید و فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

صادقی در خاتمه با ابراز نگرانی نسبت به افزایش استعمال مواد مخدر صنعتی، خواستار افزایش هوشیاری عمومی جامعه و والدین و فرزندان آنها نسبت به این موضوع شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول