اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان قروه:

9 زندانی جرایم غیرعمد قروه آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس زندان شهرستان قروه گفت: از اول امسال تاکنون 9 زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان با پرداخت 870 میلیون ریال تسهیلات از محل مشارکت خیرین آزاد شده‌اند.

9 زندانی جرایم غیرعمد قروه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، امیرارسلان بابویه پیش از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان قروه با اشاره به کمک 160میلیون ریالی خیرین قروه‌ای در جشن گلریزان سال گذشته، اظهار داشت: با این میزان مشارکت خیرین توانستیم 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای آزادی 20 زندانی نیازمند جذب کنیم که 2 میلیارد و 10 میلیون ریال آن به صورت بلاعوض به زندانیان غیرعمد پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال نیز تاکنون 9 زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان با پرداخت 870 میلیون ریال تسهیلات که با مشارکت خیرین جذب شده بود آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند تصریح کرد: 700 میلیون ریال از تسهیلات یاد شده به صورت بلاعوض برای آزادی این افراد اختصاص یافت.

بابویه با اشاره به اهداف برگزاری جشن گلریزان که همه ساله با استقبال روزافزون خیرین برگزار می‌شود، گفت: کمک به زندانیان نیازمند و حفظ چارچوب خانواده زندانیان غیرعمد از جمله مهم‌ترین اهداف این جشن نوع‌دوستانه است.

امام جمعه قروه نیز در این مراسم گفت: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند خود از کارهای مهم دینی است.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا با اشاره به اهمیت برگزاری جشن گلریزان در جامعه، گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خود از کارهای مهم دینی و شرعی است که برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان زمینه‌ای برای جذب کمک‌های مردم و فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان نیازمند است.

امام جمعه قروه اظهار داشت: کمک به همنوعان در هر شرایطی ارزش و اهمیت زیادی دارد و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان که خداوند سفره‌های رحمت و مغفرت خود را برای بندگانش می‌گشاید، بندگان نیز باید به نحو شایسته سفره‌های انسان‌دوستی خود را برای همنوعان خود بگسترانند.

امام جمعه اهل سنت قروه نیز در این مراسم  تصریح کرد: پیشگامی خیران نیک‌اندیش در قروه در انجام کارهای خیر و کمک به مستمندان و افراد بی‌بضاعت محسوس و به خوبی نمایان است.

ماموستا اسدالله محمدی یادآور شد: هدف و نیت از برگزاری این جشن، عمل کردن به اوامر الهی است که در بسیاری از آیات قرآن به صراحت در مورد انفاق به دیگران تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، دنیا و آخرت تمام انسان‌ها را در نظر گرفته است، کمک به نیازمندان را خیر دنیا و آخرت دانست و گفت: ‌بزرگان دین اسلام که در تمامی زمینه‌ها الگوی بشریت محسوب می‌شوند در برآوردن نیازها، همواره دیگر نیازمندان را بر خود ترجیح می‌دادند و از این رو ما در این زمینه باید دست یاری‌گری داشته باشیم و به مستمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان کمک کنیم.

گفتنی است در جشن گلریزان امسال در شهرستان قروه 275 میلیون ریال برای آزادی محکومین مالی غیرعمد جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول