اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجام 400 مشاوره حقوقی در کلینیک حقوقی دانشگاه مفید

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق آذر ماه برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم از انجام مشاوره حقوقی به 400 پرونده حقوقی، کیفری، خانواده و... در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: چهارمین مدرسه تخصصی حقوق آذر ماه برپا می‌شود.

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق آذر ماه برپا می‌شود

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین مجموعه اقدامات کلینیک حقوقی دانشگاه مفید بیان کرد: این کلینیک در عرصه مهارت‌آموزی به دانشجویان رشته حقوق و خدمات‌رسانی به مراجعین توانسته است گام‌های نوینی بردارد و توفیقات خوبی کسب کند.

وی با اشاره به افزوده شدن رضایت‌مندی از اقدامات و خدمات کلینیک حقوقی دانشگاه مفید اظهار داشت: میزان رضایت‌مندی از خدمات این کلینیک سال گذشته بیش از 90 درصد بود که امسال این میزان افزایش داشته است.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم با بیان اینکه وکلا و مشاورین مجربی در کلینیک حقوقی دانشگاه مفید به صورت رایگان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند تصریح کرد: وکلای بسیاری برای حضور در این کلینیک اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر حدود 50 وکیل مجرب به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این کلینیک همکاری دارند.

وی از مشاوره حقوقی به 400 پرونده حقوقی، کیفری، خانواده و... در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: 212 مورد از پرونده‌ها به صورت تلفنی و ‌188 پرونده به صورت حضوری در این مدت رسیدگی شد.

مقدادی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌هایی که‌ در این کلینیک تشکیل می‌شود نیازی به اقدامات حقوقی ندارد بیان کرد: 35 پرونده مشاور روان‌شناسی خانواده نیز در کنار پرونده‌های حقوقی قضایی در این کلینیک مورد بررسی قرار گرفت که تأثیر بسزایی در رفع اختلافات بنیادین خانوادگی داشته است.

وی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه را پرونده‌های خانوادگی عنوان کرد و گفت: 60 درصد پرونده‌ها مربوط به دعاوی خانوادگی بود که با تلاش فراوان 10 درصد آنها به صلح و سازش خاتمه یافت.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید با تبیین درصد دیگر موضوعات پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز تصریح کرد: 20 درصد پرونده‌ها کیفری، 10 درصد پرونده‌ها ثبتی و ملکی و‌ 10 درصد دیگر پرونده‌ها نیز به مشاوره روان‌شناسی خانواده اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه دانشجویان حقوقی باید به صورت کارگاهی آموزش ببینند تا بتوانند در صورت مواجه شدن با پرونده‌های واقعی درست عمل کنند، تصریح کرد: کلینیک حقوقی دانشگاه مفید مکان مناسبی برای ارتقای مسئولیت‌پذیری و آشنایی دانشجویان با روند رسیدگی به پرونده‌های واقعی است.

مقدادی بیان کرد: شرکت دانشجویان در کلینیک حقوقی به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و حضور دانشجویان رشته حقوق دیگر دانشگاه‌ها نیز در این کلینیک بلامانع است.

وی تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در هر ترم سال تحصیلی را بیش از 40 نفر ذکر کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان آموزش دیده کلینیک حقوقی دانشگاه مفید که در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شدند در این کلینیک به صورت کمک مشاوره و تسهیل‌گر داوطلبانه به فعالیت می‌پردازند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید برگزاری سه دوره مدرسه تخصصی حقوق، ‌سلسله نشست‌های تخصصی حقوق کودک، برگزاری دوره‌های آموزشی مقاله‌نویسی حقوقی و دادگاه‌های مجازی را از دیگر برنامه‌های این کلینیک عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کلینیک حقوقی دانشگاه مفید توانست در دوره‌های قبلی مدرسه تخصصی حقوق موفق عمل کند گفت: دانشجویانی که از سراسر کشور به این مدرسه‌های تخصصی آمده بودند با افزایش دانش و تخصص در زمینه‌های گوناگون این دوره را با موفقیت طی کردند.

مقدادی به برگزاری چهارمین مدرسه تخصصی حقوق اشاره کرد و ابراز داشت: این دوره از مدرسه تخصصی حقوق با حضور اساتید برجسته حقوق و دانشجویان رشته حقوق سراسر کشور با موضوع حقوق بشر دوستانه از منظر اسلام و مقررات بین‌المللی به زودی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری مدرسه تخصصی حقوق تعیین نشده است خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این دوره در آذر ماه سال جاری برگزار شود.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید خاطر نشان کرد: هنگامی که زمان دقیق برگزاری این مدرسه تخصصی مشخص شد فراخوان آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول