اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

440 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در لرستان به کار گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده 440 پزشک عمومی و 440 ماما در لرستان به کار گرفته می‌شود.

440 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در لرستان به کار گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اردشیر شیخ‌آزادی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان لرستان در خرم‌آباد گفت: جمعیت شهری لرستان یک میلیون و 100 هزار نفر است که با اجرای طرح پزشک خانواده این افراد در سطح یک، از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در مجموع 440 پزشک برای اجرای بهتر این طرح با دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان همکاری جدی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب از اهداف طرح پزشک خانواده است، گفت: به همین منظور هر پزشک 2 هزار و 100 نفر از جمعیت شهری استان را زیر پوشش خود قرار داده تا از این طریق خدمات بهداشتی و درمانی در سطح یک حوزه عمومی به مردم ارائه شود.

وی افزود: در طرح پزشک خانواده هر پزشک عمومی به همراه یک ماما یا پرستار خدمات خوبی به مردم به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این راستا ماهانه 63 میلیون ریال به پزشک عمومی بابت خدماتش پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از 54 درصد هزینه‌های درمانی را مردم خود پرداخت می‌کنند که با اجرای طرح پزشک خانواده به طور قطع این هزینه‌ها به کم‌تر از 30 درصد کاهش می‌یابد.

شیخ‌آزادی یادآور شد: 93 درصد اطلاعات افراد پس از سرشماری در سامانه الکترونیک ایرانیان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای دقیق این طرح امیدواریم که خدمات بستری در سال‌های آینده نیز به سمت رایگان شدن پیش رود و مردم از خدمات مناسب با کم‌ترین هزینه بهره‌مند شوند.

وی افزود: لرستان از نظر اجرای طرح پزشک خانواده از میانگین کشوری جلوتر است که امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوان این طرح را به طور دقیق در استان اجرا کرد.

شیخ‌آزادی متذکر شد: بسیاری از مراجع‌ها به پزشکان متخصص و غیر متخصص دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان غیر ضروری بوده که با اجرای طرح پزشک خانواده خدمات مناسبی به مردم ارائه و از این‌گونه مراجع غیر ضروری جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول