اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش اصفهان:

آموزش‌ و ‌پرورش مشکلی برای اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش مشکلی برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی ندارد، اما حق بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را سازمان بازنشستگی کشوری باید پرداخت کند.

آموزش‌ و ‌پرورش مشکلی برای اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباسعلی سراجی پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای فعالیت و تصدی‌گری وزیر آموزش و پرورش چندین طرح در بخش تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان‌ها اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ضیافت ماه رمضان، برنامه اسکان مسافران فرهنگی در ایام نوروز و تابستان در استان‌ها و اجرای بیمه طلایی برای شاغلان فرهنگی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود، اضافه کرد: طی دو سال گذشته استان اصفهان در زمینه اسکان مسافران فرهنگی رتبه نخست را در سطح کشور از آن خود کرده است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دو سال گذشته با دستور وزیر آموزش و پرورش بیمه طلایی شاغلان فرهنگی از مرحله تئوری به مرحله اجرایی وارد شد که در مرحله نخست اجرای این بیمه تمام شاغلان فرهنگی که به صورت رسمی و پیمانی در مدارس فعالیت می‌کردند زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه همچنین همسر و فرزندان این افراد تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند بدون سقف و محدودیت سنی زیرپوشش بیمه طلایی قرار دارند، ادامه داد: در سال جاری اعلام شده است که 17 هزار و 500 تومان باید برای بیمه طلایی این افراد پرداخته شود که 9 هزار تومان از این مبلغ را فرد فرهنگی و هشت هزار و 500 تومان دیگر آن را نیز باید وزارتخانه آموزش و پرورش بپردازد.

سراجی تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های درمانی تمام عمل‌های جراحی، بیماری‌های تخصصی، بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، ICU و CCU، هزینه زایمان تا سقف 10 میلیون ریال، هزینه‌های اولیه درمان نازایی و ناباروری، خدمات پاراکلینیکی شامل رادیولوژی و هزینه‌های دارویی از جمله خدمات بیمه طلایی به شاغلان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه البته تمام این موارد 20 درصد فرانشیز داشته است، افزود: در سال جاری نیز ابتدای اردیبهشت ماه جاری قرارداد بیمه طلایی شاغلان فرهنگی تمدید شده است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام کار‌های حقوقی و رفاهی فرهنگیان بازنشسته به عهده سازمان بازنشستگی کشوری است، گفت: سازمان بازنشستگی کشوری نیز زیر نظر مستقیم وزارت رفاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته در پایان سال گذشته وزیر آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی را بین بیمه ایران و سازمان بازنشستگی کشوری انجام دادند، اظهار کرد: حق بیمه‌ای که سازمان بازنشستگی کشوری باید برای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته به مدت چهار ماه در پایان سال گذشته پرداخت می‌کرد بیش از 30 میلیارد تومان بوده است.

سراجی با تاکید بر اینکه تا این لحظه سازمان بازنشستگی کشوری از پرداخت حق بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته استنکاف کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت بالقوه‌ای که برای اجرای بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته وجود داشته به یک ظرفیت بالفعل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حرفی برای اجرای بیمه طلایی نسبت به بازنشستگان فرهنگی ندارد، تاکید کرد: اما حق بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته را سازمان بازنشستگی کشوری باید پرداخت کند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: سازمان بازنشستگی کشوری باید برای اجرا شدن بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته قدم به جلو بردارد و این سازمان باید به تعهدات مالی در نظر گرفته شده برای اجرای این بیمه برای بازنشستگان فرهنگی عمل کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول