اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهبهان با رایحه اهل بیت(ع) عطرافشانی می‌شود

امشب درب‌ حرم امام علی(ع) مهمان بهبهانی‌هاست

خبرگزاری فارس: امشب با ورود درب‌ حرم امام علی(ع) به بهبهان، مردم مؤمن و ولایتمدار این شهرستان به استقبال از آن رفته و کیلومترها دورتر از حرم، مولای متقیان خود را زیارت می‌کنند.

امشب درب‌ حرم امام علی(ع) مهمان بهبهانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، درب حرم امام علی(ع) که ساخته دست هنرمندان توانمند شیرازی است، ساعت 21 امشب وارد بهبهان شده و فضای این شهر را معنوی می‌کند.

مردم بهبهان نیز که در گذشته مراسم استقبال بسیار خوبی از اینگونه برنامه‌ها داشته‌اند، خود را برای پذیرایی و استقبال از درب حرم کرده و بی‌صبرانه در انتظار ورود آن و زیارتش هستند.

درب حرم مطهر حضرت امام علی (ع)، درب باب القبله و ورودی حرم امام علی (ع) است که توسط 10 نفر از اساتید هنرمند قلم درودگر شیرازی در مدت زمان 11 ماه ساخته شده است.

جنس درب حرم امام علی (ع) از چوب‌های ساج برمه‌ای، نارنج و چوب کهور است و دارای چهار متر ارتفاع و عرض دو متر و 10 سانت است که به میزان یکهزار و 600 کیلوگرم طلا، نقره و مس در آن به کار رفته است.

در ماه‌های گذشته نیز درب حرم امام حسین(ع) وارد بهبهان شده بود که بسیاری از مردم که به دلایل مختلف توان عزیمت به عراق و کربلا را نداشتند، زیارت آن را، زیارت حرم امام حسین(ع) دانسته و ساعات زیادی را در کنار آن به راز و نیاز پرداختند.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول