اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی حکمی از سوی وزیر کشور

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی منصوب شد

خبرگزاری فارس: طی حکمی از سوی وزیر کشور عزیزالله ملکی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی منصوب شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن معرفی عزیزالله ملکی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر تنها بر عهده یک سازمان نیست، بلکه مقابله با این بلای خانمان‌سوز نیازمند عزم عمومی است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: پیشگیری و افزایش آگاهی‌های عمومی از خطرات و تهدیدها برای مبارزه با مصرف مواد مخدر امری ضروری است که دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این زمینه با جدیت عمل کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان برای ضربه زدن به اعتقادات مردم به ویژه جوانان به سمت مبتلا کردن جوانان به مواد مخدر سنتی و صنعتی روی آورده‌اند که آگاهی خانواده‌ها و جوانان و هوشیاری مسئولان نقش بسیار مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به اینکه برخی از فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر پارک‌ها را مکان مناسبی برای خرید و فروش مواد انتخاب کرده‌اند، تقویت حضور ماموران انتظامی در پارک‌ها و شهرک‌ها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی‌فرد با تاکید بر اینکه مسئولان باید با انجام اقدامات امنیتی  فضای امنی را برای شهروندان و مردم به وجود آورند ادامه داد: با حضور بیشتر خانواده‌ها در فصل تابستان، ماموران انتظامی در پارک‌ها باید امنیت را ایجاد کنند و این مکان‌ها را برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن سازند.

وی گفت: لازمه مبارزه همه جانبه با قاچاق و مصرف مواد مخدر برنامه‌ای منسجم، هدفمند و کاربردی است که همه باید در این راستا حرکت کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان دومین استان کشور موفق به ساخت زندان مستقل برای زنان و کانون اصلاح و تربیت دختران و پسران به طور جداگانه شده است خاطر نشان ساخت: این مهم رضایت مسئولان زندان‌های کشور در بازدید از کانون اصلاح دختران در اراک را به دنبال داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی نیز گفت: آمار ورودی‌های سال گذشته به زندان‌های استان 14 هزار و 300 نفر بوده است که 3.5 درصد از آن‌ها زندانیان مواد مخدر هستند.

عباسعلی عرب با بیان اینکه موجودی زندانیان مواد مخدر سال گذشته 4 هزار و 263 نفر بوده است افزود: ورودی چهار ماهه اول امسال 4 هزار و 860 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

تبادل نظر در مورد توسعه فضای اردوگاه نگهداری ویژه معتادان، راه‌اندازی مرکز درمانی ام ام آی تی خاص زندانیان آزاد شده و اعتبارات سند جامع پیشگیری از اعتیاد ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر، انتخاب مسئولان کمیته‌های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بازدید از کوی شهرک ولی عصر(عج) و راه‌اندازی سالن ورزشی توسط کمیته امنیتی استانداری مرکزی در این نشست مطرح شد.

گفتنی است در این نشست حکم مسئولیت سرهنگ عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به امضای وزیر کشور نیز رسیده بود به وی اعطا شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول