اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر مستندسازی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملایر گفت: همه اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر مستندسازی شود.

اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر مستندسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور ظهر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر اظهار داشت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر روند خوبی در شهرستان انجام گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و برای مبارزه با این معضل بزرگ اجتماعی عزم ملی و همه‌جانبه نیاز است.

وی به مصوبات شورای مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: بخشی از مصوباتی که به شهرستان ملایر مربوط است باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان پیگیری و انجام شود.

فرماندار ملایر ضمن تأکید به ستاد اجرایی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: گزارش کامل و جامع سه ماهه نخست امسال ستاد شهرستان و کمیته‌های زیر مجموعه و ادارات و دستگاه‌هایی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر در شهرستان همکاری داشته باید جمع‌آوری و به طور مستند مدون شود تا این عملکردها در راستای مبارزه با مواد مخدر به استان ارسال شود.

وی افزود: هر گونه اقدام از سوی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و مردمی نهادها، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، صدا و سیما، مطبوعات محلی، برگزاری جلسات با مردم و گروه‌های مرجع و... که در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده باید مدون شود و به صورت مستند در اختیار استان و کشور قرار گیرد و این مستندات می‌تواند اقدامات شهرستان را به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت مبارزه با مواد مخدر به اثبات برساند.

خیریانپور در ادامه اظهار داشت: شهرستان ملایر در مبارزه با مواد مخدر تاکنون پیشتاز بوده اما اقدامات همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی در تأکید به آموزش و پرورش شهرستان ملایر و بخش‌های تابعه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر نیز به صورت جداگانه برای مربیان، والدین و دانش‌آموزان تشکیل شود و آگاه‌سازی و بمباران تبلیغی منفوریت از مواد مخدر در جامعه صورت گیرد که این آموزش‌ها در خانواده‌ها بسیار مهم است.

فرماندار ملایر در ادامه افزود: برخی افراد قاچاقچی و معتادین به مواد مخدر بیکاری را علت گرایش به سمت مواد و خرید فروش آن بیان می‌کنند که در این راستا اداره کار موظف است با ثبت‌نام و پذیرش افراد متقاضی در راستای استفاده از تسهیلات کارگروه کشاورزی برای بهره‌برداری و استفاده از زمین‌های کشاورزی مصوب این کارگروه استفاده کنند و برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد اشتغال داشته باشند.

خیریانپور تصریح کرد: طبق آمار مدیر پزشکی قانونی استان سال گذشته 44 نفر در شهرستان ملایر بر اثر استفاده مواد مخدر فوت شده‌اند که 43 نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

وی این آمار را در سه ماه نخست سال جاری 9 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار برای ما بسیار تکان‌دهنده است و هر چه تلاش کنیم باز کم است و باید با جدیت بیشتر در راستای مبارزه با این بلای خانمانسوز اقدام شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول