اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی:

خورشید آزادی قدس غروب صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: خورشید آزادی قدس به یقین غروب رژیم جعلی صهیونیسم است که می‌کوشد حضور خود را به هر نحو حفظ کند.

خورشید آزادی قدس غروب صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی ظهر امروز در مراسم روز جهانی قدس و در جمع راهپیمایان شهر اردبیل در میدان مصلی این شهر اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم اعلام کرده است که عاقبت و آخرت شیاطین و نظام استکباری جز نابودی و فنا نیست و براساس همین حکم الهی ما یقین داریم که عاقبت رژیم جعلی صهیونیسم نیز جز نابودی و سرنگونی چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به سه اصل بنیادین در حقیقت‌جوئی خاطرنشان کرد: در حکم اول قرآن کریم نیز به صراحت بیان می‌کند هرکس با قرآن و رسولش دشمنی کند به یقین به ذلیل‌ترین و خوارترین جایگاه تنزل یافته و این اصل در نظام هستی نیز ثابت شده است.

این استاد دانشگاه اصل دوم را اصل تبعیت از خداوند و رسولش اعلام کرد و بیان داشت: ما تنها با تکیه بر همین اصل می توانیم بر دشمنان و مخالفان غلبه کنیم چرا که حکم الهی در عالم هستی تثبیت شده است و تنها خداوند قدرتمند و صاحب عزت است.

شریعتی اصل سوم را اصل گذشت، ایثار و جانفشانی توصیف کرد و افزود: تجلی حضور زنان و مردان در این مراسم و تظاهرات نشان روشنی از اعتقاد به مکتب الهی در حمایت از مظلومان است.

وی به شعار توحیدی امت حزب‌اللهی و عهد و پیمان امت حزب‌الله با طریق الهی اشاره کرد و گفت: خداوند حزب‌الله را در برابر حزب شیاطین یاری و مدد می‌رساند و هرگز امت اسلامی و حزب‌الله نباید دنبال منافع شیطانی و ظواهر دنیوی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ملت ایران در 33 سال گذشته با تکیه بر همین اصول برابر توطئه و جریانات برانداز ایستادگی کرده‌اند خاطرنشان کرد: از همان روزهای نخستین انقلاب کشور ما بحران‌های متعددی از سوی دولت وابسته موقت، لیبرال‌ها، نهضت‌ آزادی، طرفداران کمونیسم، اقلیت و اکثریت، پان ترک و پان عرب و بسیاری از گرایش‌های شیطانی مقابله و مواجهه کرد و تلاش شد تا ملت ایران حاکمیت خود را حفظ کند.

شریعتی تصریح کرد: در مقاطع دیگر دشمن با به راه انداختن جنگ، تحریم، تهدید و گذاشتن سرمایه‌های میلیاردی دنیوی، سلاح‌های مرگبار در اختیار دشمنان این نظام همچون صدام گذاشت و کوشید تا زمینه نابودی جمهوری اسلامی ایران و برتری اهداف شیطان را فراهم آورد اما هرگز به این کار موفق نشد.

وی ادامه داد: ملت ما یکی پس از دیگری توطئه‌های سهمگین استکبار را نابود کرده و با تبعیت از رهبری انقلاب و راه تعیین شده با اقتدار و راست قامتی ترفندها را خنثی کرده و جواب دندان‌شکنی به دشمنان داده‌اند.

این استاد دانشگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را همچون نور خورشید همواره تابناک و پرتلالو توصیف کرد و گفت: دشمن بسیار سعی کرد تا انقلاب اسلامی ایران و اهداف آن در درون کشور بماند و هرگز به بیرون از مرزهای ایران صادر نشود اما امروز تجلی انقلاب اسلامی را در عراق، کشورهای عربی، مصر، تونس، الجزایر، لیبی و ... مشاهده می‌کنیم که زمینه فریاد خشم علیه استکبار را فراهم آورده است

صدور انقلاب ایران رای استکبار دردناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شریعتی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: صدور انقلاب و تجلی مبانی و مظاهر انقلاب اسلامی برای استکبار جهانی بسیار سخت و.دردناک است چرا که امروز فریاد ملت ایران را از حلقوم ملت مصر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌توانیم بشنویم.

وی عاقبت شیاطین روزگار را به مثابه حصنی مبارک، صدام و قذافی اعلام کرد و اذعان داشت: امروز شاهد آن هستیم که گردن کلفت ظالم روزگار در قفس با حال نزار و بدبختی کامل حاضر شده و در واپسین لحظات عمر خود قرار گرفته که این آینده‌ای روشن برای همه استکبار است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین به فتنه‌های متعدد علیه انقلاب اسلامی به ویژه فتنه 88 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: این حقیقت کلام الهی است که ثمره تلاش استکبار محکوم به شکست و مختوم به خنثی شدن است.

شریعتی تصریح کرد: هر چند دشمنان ما با تمام توان و قدرت خود و سلاح‌های متعارف و نامتعارف به جنگ ستارگان بی‌بدیل ایران اسلامی آمده‌اند تا شاید اهداف خود را عملی کنند.

وی با اعلام اینکه حق به مانند طلوع خورشید هرگز غروب نمی‌کند گفت: هرچند استکبار با سرنیزه، توپ، تانک و ماهواره و سایت‌های مستهجن به جنگ ایران اسلامی آمده است اما هرگز نمی‌تواند بر این ملت غلبه کرده و پیروز میدان شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین پشتوانه ملت و نظام اسلامی را رهبری مقتدر خواند و اضافه کرد: کشور ما امروز در جایگاهی است که به سرعت به سمت سعادت، کمال و هدایت حرکت می‌کند و امیدواریم در این مسیر آزادی قدس شریف و غلبه اراده امت بر حزب شیطان همه ما را شادکام کند.

شریعتی بزرگترین ضعف و تزلزل نظام شیطانی را شکست مفتضحانه در جنگ 33 روزه از حزب‌الله به عنوان گروه شبه نظام یاد کرد و گفت: ما معتقدیم انقلاب اسلامی به حکومت عدالت‌گستر حضرت مهدی منجر خواهد شد.

وی با نام بردن از چهار عنصر تداوم‌بخش این مسیر افزود: ما باید در وهله اول ورع و تقوای خود را در هر جایگاه و مسئولیت و منصبی حفظ کنیم چرا که عامل اصلی پیروزی ما تکیه بر همین عنصر است.

این استاد دانشگاه عنصر دوم را ایستادگی در برابر نظام استکبار جهانی توصیف کرد و ابراز داشت: امت حزب‌الله نباید لحظه‌ای از اندیشه و مرام شیطان غفلت کرده و یا راه را به خطا برود.

وی اصل سوم را تبعیت از رهبری در برابر نظام کفر شرق و غرب خواند و اذعان داشت: اصل چهارم نیز توکل بر خداوند است که در سایه آن می‌توانیم دشمنان را ناکام و دوستان را با خود همسو کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شریعتی در پایان سخنان خود عنصر حقیقی در توسل به این چهار اصل و پیمودن راه سعادت را تبعیت و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و رهبری فرزانه انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: اگر ملت ایران در این مسیر پایداری کنند پیروزی با مردم ماست.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول