اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده حماس در ایران:

بیداری اسلامی موجب افتخار ملت‌های مسلمان خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش حماس در ایران گفت: بی‌تردید رویدادهای منطقه عربی و موج بیداری اسلامی موجب افتخار ملت‌های مسلمان منطقه خاورمیانه است.

بیداری اسلامی موجب افتخار ملت‌های مسلمان خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خالد قدومی ظهر امروز در پایان راهپیمایی در جمع مردم روزه دار در مصلی مهدیه تحولات منطقه را فرصتی مغتنم و با ارزش توصیف کرد و اظهار داشت: نباید در برابر این تحولات بی‌تفاوت و منتظر حرکت تاریخ بمانیم، زیرا تاریخ به ما رحم نخواهد کرد، لازم است در این فرصت مناسب، در صحنه تحولات منطقه و جهان ایفای نقش کنیم و نقش محوری را بر عهده بگیریم.

وی مسئله قدس را عامل مشترک خیزش ملت‌های عرب علیه دیکتاتور‌ها عنوان کرد و افزود: شکی نیست که اگر مردم جهان اسلام متحد شوند، آزادی قدس دور از دسترس نیست و به زودی محقق می‌شود.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اقدامات و توطئه‌های استکبار و رژیم صهیونیستی در منطقه و ایجاد آشوب و فتنه انگیزی در کشورهای مسلمان، تأکید کرد: مسلمانان باید در این دوره زمانی بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشند و با پیروی از قیام مولای خود امام حسین (ع) و مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی و ستمگری، در برابر رژیم صهیونیستی اشغالگر پایداری از خود نشان دهند.

قدومی حق، عدالت و وحدت را سه عنصر مکمل هم برای پیروزی هر ملتی دانست و افزود: امت اسلام و جهان عرب در چند دهه گذشته از داشتن این سه مولفه در کنار هم محروم بوده و باوجود اینکه صاحبان حق هستیم و آرمان‌های ما عادلانه است اما قدرت از ما سلب و ظلم بر ما مستولی شده است.

وی نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام راحل را سنتی حسنه و اقدامی هوشمندانه عنوان کرد و گفت: این اقدام امام موجب شد مسئله فلسطین نه تنها برای مردم این کشور بلکه برای همه مسلمانان به عنوان یک موضوع مهم و قابل پیگیری تا تحقق اهداف و آرمان‌های اسلامی و آزادی مسجدالاقصی تبدیل شود.

لازم به ذکر است که خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران بخشی از سخنرانی خود را در جمع مردم اهواز به زبان عربی ایراد کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول