اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

روز قدس مظهر اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل غاصب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اشنویه گفت: روز قدس مظهر اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل غاصب و حمایت از مستضعفان دنیاست.

روز قدس مظهر اتحاد مسلمانان علیه اسرائیل غاصب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: روز ‏قدس تنها روز حمایت از مردم فلسطین نیست بلکه روز نشان دادن اتحاد بین ‏مسلمانان و روز تفکیک مستضعفان عالم از استکبار جهانی و روز صلح و آزادی است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز مبارزه با صهیونیسم است، افزود: تمام مستکبران و ‏صهیونیست‌ها از توجه مسلمانان جهان به روز قدس وحشت دارند، زیرا حضور، ‏شعار و فریادهای مسلمانان جهان بیانگر این است که روزی خشم، ‏وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان نتیجه می‌دهد و فلسطین اشغالی آزاد می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه ابتکار امام راحل در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ‏انسجام و اتحاد غیر قابل وصفی را در جهان اسلام به وجود آورده است، تصریح کرد: همه ما ‏موظفیم روز قدس را که یادگار امام راحل است حفظ کنیم و با توجه به جهانی ‏شدن آن، فرصت بهره‌برداری از این روز را از دست ندهیم.‏

امام جمعه اشنویه در ادامه به حادثه ناگوار زلزله در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: همه‌ی ملت ایران با ساکنان مناطق زلزله‌زده همدرد و همدل هستند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده وظیفه دولت و ملت است، گفت: مسئولان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده وظایف سنگینی دارند و مردم مناطق زلزله‌زده نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین کمک کنند.

خاتمی ادامه داد: همه این اقدامات نشان‌دهنده عطوفت انسانی و همنوع دوستی هموطنان‌مان است و در هیچ زلزله‌ای که در سال‌های اخیر در کشورمان روی داده است این‌گونه حرکت جمعی و همبستگی گروهی را در امداد‌رسانی به آسیب‌دیدگان شاهد نبودیم.

وی بزرگ‌ترین سرمایه و فخر امت اسلامی را داشتن روحیه غمگساری اعلام کرد و بیان داشت: اگر صحنه‌های کمک مردم به زلزله‌زدگان و دستگیری از آنها به فیلمی تبدیل شود بسیاری از حقایق را بازگو خواهد کرد و دنیا خواهد فهمید که به جای شیوه غرض‌ورزی باید سلوک انسان دوستانه را مرام خود قرار دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول