اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نمایندگان مجلس به دنبال حل مشکلات مردم هستند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملا از شرایط مردم با خبر هستند و به جد تلاش می‌کنند که با برنامه و اختصاص هزینه‌هایی موجب کاهش فشارهای ناشی از خرید کالاهای اساسی شوند.

نمایندگان مجلس به دنبال حل مشکلات مردم هستند

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی امروز طی سخنرانی در مسجد حضرت ابوالفضل‌ (ع) شهر الوند با اشاره به جهانی شدن روز قدس اظهار کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان «روز قدس» نشان داد که برخلاف تصور آمریکا و اسرائیل،  جنگ شش روزه سوریه، مصر و لبنان با اسرائیل جنگ اعراب نیست؛ بلکه جنگ مسلمانان با استکبار است.

وی تصریح کرد: با جهانی شدن روز قدس به واسطه امام راحل (ره)، ملت‌های بسیاری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند و خشم و انزجار خود را از اسرائیل و آمریکا نشان می‌دهند که این راهپیمایی‌ها نتایج بسیار خوبی را در بر داشته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا به برکت روز قدس، انتفاضه سنگ شکل گرفت و رفته رفته با ایجاد حزب‌الله و حماس و بالا رفتن توان نظامی، حالا دیگر به جای سنگ‌باران، حزب‌الله و حماس در پاسخ هر موشک اسرائیل، چندین موشک را به سمت اسرائیل می‌فرستد.

حسینی عنوان کرد: امروزه اسرائیل به واسطه نیروهای حماس و حزب‌الله دیگر حالت تهاجمی ندارد، بلکه حالت تدافعی به خود گرفته است.

وی اذعان کرد: آمریکا با از دست دادن مصر احساس خطر کرده و هم‌اکنون نیز برای جلوگیری از اتحاد همه‌جانبه ایران، عراق، سوریه، مصر، لبنان و فلسطین قصد آشوب و فروپاشی نظام سوریه را دارد.

این مسئول اظهار کرد: نیروهایی که در سوریه آشوب به پا کرده‌اند، سوری نیستند و بشار اسد به دلیل خواسته مردم سوریه بر قدرت باقی‌مانده و چنانچه از مردم سوریه رأی‌گیری کنند، رأی به نفع بشار اسد خواهد بود و اسرائیل و آمریکا نشان دادند که از رأی‌گیری مجدد بیم دارند.

حسینی عنوان کرد: سوریه مرز ایران محسوب می‌شود و اسرائیل و آمریکا قصد دارند که با در دست گرفتن قدرت در سوریه به اهداف خود در ایران نزدیک شوند، بنابراین تمام هزینه‌های ایران در سوریه به نفع ملت ایران است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که با تحریم اقتصادی نمی‌توانند نارضایتی مردم ایران را فراهم کنند، اما مردم ایران نشان دادند حتی با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی پایبند انقلاب خویش هستند.

حسینی بیان کرد: تحریم‌ها سبب شده است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی جزو 10 کشور برتر جهان شود و قدرت خود را در تولید سلاح‌های نظامی از جمله موشک و تانک بالا ببرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون همین تحریم‌ها موجب تولید موشک‌هایی با برد سه هزار کیلومتر توسط ایران شده است.

حسینی در خصوص تولید انرژی هسته‌ای در ایران عنوان کرد: قرار بود طی قراردادی در سال 64، آلمان، ژاپن و چین انرژی هسته‌ای را در ایران تولید کنند که آمریکا اجازه این کار را نداد و امروز با وجود تحریم‌ها و فشارهای فراوان توانستیم تولید انرژی هسته‌ای را به 20 درصد غنی‌شده برسانیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل می‌دانند کشوری که بتواند تا 20 درصد انرژی هسته‌ای غنی‌شده را تولید کند، توانایی تولید آن در درصد بالاتر را نیز دارد.

حسینی راهکار دیگر مقابله با تحریم‌ها را نام‌گذاری امسال به عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: این امر موجب خرید تولیدات داخل و حمایت از کارگران ایرانی شده و بدین شکل سرمایه از کشور خارج نمی‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول