اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد

حمایت نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس از کاوش‌های باستان‌شناسی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاوش‌های باستان‌شناسی و ثبت آثار تاریخی شهرستان‌های استان، پشتیبانی نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس را به دنبال خواهد داشت.

حمایت نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس از کاوش‌های باستان‌شناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، عباس فلاح در دیدار مردم شهر زرنق افزود: کشف اشیای تاریخی در تپه زرنق مایه تحول عظیمی در گردشگری شهرستان هریس خواهد بود که بی‌شک نمایندگان مردم در مجلس از انجام عملیات کاوش در آن پشتیبانی خواهند کرد.

نماینده هریس در مجلس با اشاره به اهمیت گردشگری و منافع حاصل از آن تصریح کرد: هیچ معدن و صنعتی به اندازه گردشگری برای روستاها و مناطق شهری خیر و برکت را به همراه نخواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از اهالی زرنق در توجه به این تپه و گزارش آن به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار کرد: انسان‌ها را با گذشتگان و پیشینیانشان می‌شناسند و این تپه جایی است که آبا و اجداد شما در هزاران سال پیش در آنجا مدفون شده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به خواسته مردم زرنق مبنی بر افزایش بودجه اختصاص یافته به کاوش‌ها و حفاظت در این تپه تاریخی و موافقت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: این افزایش بودجه بی‌شک در جلوگیری از فرسایش این محوطه تاریخی کم‌نظیر در زمستان و سرعت بخشیدن به عملیات کاوش تاثیر زیادی خواهد داشت.

در لایه‌نگاری‌های صورت گرفته توسط تیم کاوش و باستان‌شناسی در تپه تاریخی «دوزده باغیر» زرنق، سفال‌ها، آثار، اشیا و آویزهایی از دوره‌های مختلف تاریخی به دست آمده که قدیمی‌ترین آنها سفال‌های مربوط به اواخر دوره نوسنگی یعنی حدود 6 هزار و 500 سال پیش است.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول