اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان خبر داد

لرستان آماده اهدای خون به زلزله‎زدگان آذربایجان شرقی است

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان از اهدای 695 واحد خون به زلزله‎زدگان آذربایجان شرقی توسط مردم لرستان خبر داد و گفت: این استان آمادگی اهدای خون به زلزله‎زدگان آذربایجان شرقی را دارد.

لرستان آماده اهدای خون به زلزله‎زدگان آذربایجان شرقی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیر حسین تروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد ضمن تبریک عید فطر و تسلیت به بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی گفت: از روز یکشنبه هفته گذشته به صورت خود‎جوش بسیاری از لرستانی‌های خیر جهت تأمین خون هم‌میهنان آذری زبان به پایگاه‎های انتقال خون در استان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه استقبال به حدی بود که اهدای خون در استان طی روزهای یکشنبه تا سه‎شنبه به رکورد خوبی دست یافت، اظهار داشت: در این سه روز، مردم استان 695 واحد خون اهدا کردند.

مدیر پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان با تأکید بر اینکه به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم از لرستان به آذربایجان شرقی، تاکنون خونی برای این استان ارسال نشده، یادآور شد: با توجه به اینکه در شرایط بحرانی، خون مورد نیاز هر استان توسط استان‌های هم‌جوار تأمین می‎شود، خون مورد نیاز این استان توسط استان‌های اردبیل، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی، تهران تأمین شده است.

تروند تصریح کرد: در صورت نیاز، لرستان این آمادگی را دارد که به آذربایجان شرقی خون و فرآورده‎های خونی ارسال کند.

مدیر پایگاه منطقه‎ای انتقال خون لرستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان بیشترین بیماران تالاسمی را در غرب کشور دارد، هر ساله میزان قابل توجهی خون از طریق لرستان برای این استان ارسال می‎شود، به طوری که سال گذشته بیش از 11 هزار واحد و فرآورده‏های خونی به خوزستان ارسال شده است.

انتهای پیام/ل30/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول