اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت تعامل جوانان و متولیان مساجد صورت گرفت

برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج لنده

خبرگزاری فارس: با محوریت تعامل جوانان و متولیان مساجد، همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج لنده برگزار شد.

برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید خداداد پاکزادمقدم عصر امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت این شهر با اشاره به تقدس و جایگاه مسجد در سرنوشت و حرکت انقلاب اظهار داشت: مساجد از ابتدای انقلاب مرکز رشد و شکوفایی جوانان انقلاب بوده و پایگاه بسیج همواره به عنوان یکی از ارکان مهم مساجد بوده است.

وی با بیان اینکه امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج سه رکن اساسی مسجد هستند، اظهار داشت: در نبود هر کدام از اینها مسجد نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.

فرمانده سپاه لنده ضمن تاکید بر لزوم همکاری و همیاری این سه رکن مسجد گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های بسیج پایگاه‌محور هستند اگر همکاری و هماهنگی لازم در بین هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جماعت نباشد روند اجرایی برنامه‌ها کند و در برخی اوقات موجب اجرا نشدن آن نیز می‌شود.

پاکزادمقدم با اشاره به اجرای حلقه‌های طرح صالحین در سطح پایگاه‌ها تصریح کرد: در تمام مساجد لنده حلقه‌های صالحین ایجاد شده و سعی بر آن بوده که همه پایگاه‌ها حتی پایگاه‌هایی که در مسجد نیستند حلقه‌های صالحین خود را در مساجد مجاور راه‌اندازی و از حضور روحانیون مساجد برای برگزاری کلاس‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت برنامه‌های فرهنگی در مساجد بر عهده بسیج است، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط بسیج در مساجد موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد شده که این امر رشد معنوی و فکری و عقیدتی جوانان و نوجوانان را به همراه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده یادآور شد: سلایق شخصی نباید مانع از حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شود چراکه این امر بزرگ‌ترین ضربه را به اجتماع و روحیه آنان وارد می‌کند و موجب دوری از معنویت می‌شود.

پاکزادمقدم گفت: باید تلاش شود ارتباط جوانان با مسجد از طریق بسیج بیشتر شود و هیئت امنای مساجد نیز از جوانان با روی باز استقبال کنند.

وی افزود: آینده این انقلاب از آن جوانان است و چه بهتر جوانان مسجدی با روحیه معنویت و بصیرت از این انقلاب به درستی پاسداری کنند.

این همایش با حضور فرمانده سپاه، امام جمعه، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، هیئت امنای مساجد و 25 نفر از امامان جماعات لنده برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول