اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

تقویت جبهه صادرات آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اگر جبهه صادرات و تولید تقویت شود آثار تحریم و فشار دشمن به حداقل می‌رسد.

تقویت جبهه صادرات آثار تحریم را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: در جنگ نظامی دشمن رو در روی ما قرار داشته و ما به سرعت می‌توانستیم استحکامات، نقاط ضعف و قوت‌مان را به دقت رصد کنیم اما در تهاجم اقتصادی بسیاری از هجمه‌ها و فشارها خزنده و نامعلوم است و به همین دلیل شناسایی نقاط آسیب‌پذیر نیاز به تدبیر واقعی دارد.

عضو شورای تنظیم بازار استان اردبیل یکی از نقاط آسیب‌پذیر در این حوزه را واردات بی‌رویه کالاهای خارجی عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید نقاط ضعف شناسایی و استحکامات تقویت شود و گرایش به سمت مردمی کردن اقتصاد و رفتار هوشمندانه و مدبرانه باشد تا آثار تحریم‌ها به حداقل برسد.

عضو شورای تنظیم بازار استان اردبیل تصریح کرد: ما به یقین در تمام عرصه‌ها دنبال رونق و شتاب اقتصادی هستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن از خلاءهای نظام اقتصادی ما به نفع خود سوء استفاده کند.

عزیزی حمایت از واحدهای با توانمندی صادرات وسیع و گسترده را خواستار شد و ابراز داشت: از واحدهای تولید کنندهای که زمینه صادرات کالا برای آنها فراهم است به جد حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه یکی از اساتید دانشگاه‌های اردبیل با اعلام اینکه برخلاف تعابیر غلط هدف از اقتصاد مقاومتی اقتصاد کوپنی دهه 60 و یا سوسیالیستی نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد متکی بر تولید داخلی به ویژه روستایی، افزایش قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌المللی با صادرات بیشتر و تقویت جبهه صادرات نفت و گاز با تکنولوژی‌های نوین و با ارزش افزوده بیشتر است.

بهنام داوودزاده گفت: تنها با هدایت و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به عنوان مدیر هوشمند اقتصادی کشور می‌توانیم اهداف چشم‌انداز نظام را در 1404 در حوزه اقتصادی رقم زده و به عنوان قدرت اول منطقه بر توانمندی خود بیفزاییم.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی صدور فنون اکتشاف، ذخیر‌ه‌سازی نفت و گاز و همچنین بالندگی جوانان این مرز و بوم را در حوزه‌های علمی و صادرات محصولات نظام مهندسی را یادآور شد و افزود: در اقتصاد مردمی باید به معنای حقیقی تمام فعالیت‌های کوچک و بزرگ از طریق مناقصه و مزایده به بخش خصوصی واگذار شود تا بدون چشم‌داشت و حب و بغض خاص این بخش تقویت شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول