اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

کوتاهی در کمک‌رسانی به زلزله‌زده‌ها جایز نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: کوتاهی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی به هیچ وجه جایز نیست.

کوتاهی در کمک‌رسانی به زلزله‌زده‌ها جایز نیست

حجت الاسلام و المسلمین نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه حادثه تلخ زلزله در مناطقی از آذربایجان‌شرقی که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد، موجب ناراحتی و تألم هموطنان شد،‌ اظهار داشت: کمک به زلزله‌زدگان وظیفه ذاتی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه افراد زلزله‌زده نیاز به آرامش روحی دارند، تاکید کرد: آنها عزیزان و خانه‌های خود را از دست دادند و کمک‌های مردمی با آنها ابراز همدردی کرده و تا حدودی آلام آنها را تسکین می‌دهد.

باقری با بیان اینکه کمک به همنوعان وظیفه همه انسان‌هاست، تصریح کرد: مردم شاهین‌دژ و مسئولان شهرستان با همکاری هلال احمر برای کمک به مردم آسیب‌دیده زلزله آذربایجان‌شرقی با ارسال کمک‌های نقدی و جنسی آمادگی خود را اعلام کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه با کمک سازمان‌ها و نهادها و مردم غیور ایران نیازهای اولیه زلزله‌زدگان مرتفع شده است، ادامه داد: نیاز به سرویس‌های بهداشتی، البسه و یخچال نیاز اصلی زلزله‌زده‌ها در حال حاضر است.

وی با اشاره به سرمای زودرس منطقه آسیب‌دیده اظهار داشت: عموم مردم باید همت کنند تا دولت وظیفه خود را انجام دهد و تا پیش از فرارسیدن فصل سرما، بازسازی مناطق زلزله‌زده را به پایان برساند.

باقری با بیان اینکه خانواده‌های آسیب‌دیده در زلزله از برادران و خواهران ما هستند و کوتاهی در کمک‌رسانی به این عزیزان به هیچ وجه جایز نیست، گفت: با توجه به اینکه خیرین نیکوکار استان در امر مدرسه‌سازی در کشور از رتبه بالایی برخوردارند،  در این مورد نیز باید از هیچ کمکی به زلزله‌زدگان دریغ نورزند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه زلزله با خود، تلخی و شیرینی‌های زیادی به همراه دارد، گفت:‌ ویران شدن خانه‌ها، از بین رفتن زندگی و عزادار شدن خانواده‌ها در مرگ عزیزان خود را از تلخی‌های زلزله و اظهار همدردی و نوع‌دوستی امت بزرگ ایران اسلامی در جریان این حادثه از شیرینی‌های زلزله است.

وی ادامه داد: حضور مقام عظمای ولایت در مناطق زلزله‌زده، مرهمی بزرگ بر درد، رنج و آلام خانواده‌های زلزله‌زده بود، تاثیرات مثبت حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده در کوتاه مدت مشخص می‌شود.‌ 

امام جمعه شاهین دژ وقوع زلزله اخیر را هشداری برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: این زلزله باید هشداری به خانواده‌ها باشد تا اصول مقاوم‌سازی را در احداث ساختمان‌ها رعایت کنند و انتظار می‌رود که دولت نیز با ارائه تسهیلات کم‌بهره، خانواده‌ها را در مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود یاری کند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول