اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

بازسازی اماکن تخریب شده اولویت‌ اصلی دولت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: بازسازی اماکن تخریب شده جزو اولویت‌های اصلی دولت و ارگان‌های مسئول در زلزله است.

بازسازی اماکن تخریب شده اولویت‌ اصلی دولت است

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری شهرستان پلدشت کمک‌های مردمی خود را به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارسال کردند.

وی با بیان اینکه اسکان دایمی نیاز فوری و اصلی زلزله‌زدگان است، افزود: در این زمینه باید دولت و ملت دست در دست هم دهند تا سرپناه مقاوم و محکم برای اهالی روستاهای آسیب‌دیده احداث کنند.

دوزدوزانی بازسازی اماکن تخریب شده را جزو اولویت‌های اصلی دولت و ارگان‌های مسئول در زلزله عنوان کرد و تصریح کرد: باید سرعت بازسازی این روستاها چندین برابر شود، مشارکت در بازسازی روستاها امر خیر است.

وی با دعوت از مردم به ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه به هم‌نوعان نیازمند خود، اذعان داشت: مردم شریف ایران اسلامی با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به بازماندگان زلزله اخیر در واقع اتحاد و همبستگی عمومی خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه پلدشت خاطرنشان کرد: مردم تلاش کنند کمک‌های خود را به مبادی رسمی و حساب‌های اعلام شده و نهادهای خدمتگزار تحویل دهند، زیرا بازسازی همچنان پیش روست و به کمک‌های نقدی همچنان نیاز است.

وی با بیان اینکه طبق احادیث و روایات دینی کمک به همنوعان نیازمند دارای اجر دنیوی و اخروی است، اظهار کرد: مردم متدین ایران اسلامی همواره نشان دادند که در لحظه‌های حساس و خطیر در صحنه حاضر می‌شوند.

دوزدوزانی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در برانگیختن حس نوع‌دوستی مردم یادآور شد: به تصویر کشاندن نیازها و نیز عمق آسیب‌های وارده در ادامه کمک‌های مردم و دولت موثر است.

وی در مورد نظر مراجع تقلید در مورد پرداخت کمک به زلزله‌زدگان ابراز داشت: مردم مسلمان ایران می‌توانند رد مظلمه، بخشی از سهم امام و نیز زکات خود را به زلزله‌زدگان بدهند.

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه حتی زکات فطریه نیز قابل پرداخت به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه است، ادامه داد: روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تا سامان بخشیدن به اسکان دائمی آنها باید ادامه یابد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول