اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مولد اقتصاد پایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری و میراث فرهنگی زمینه ایجاد اقتصاد پایدار را سبب می‌‌شود.

سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مولد اقتصاد پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از  روابط عمومی فرمانداری خلخال، ذبیح‌الله عبداللهی در جریان بازدید نماینده مردم خلخال از پروژه منطقه گردشگری ازناو اظهار داشت: بزرگترین مجتمع اقامتی، رفاهی بین راهی جنوب استان اردبیل در منطقه گردشگری ازناو خلخال احداث می‌شود.

وی افزود: این پروژه توسط بخش خصوصی هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه گردشگری ازناو و در محل سه راهی شاهرود واقع در محور خلخال به اسالم در حال اجرا است.

فرماندار خلخال ابراز داشت: با بهره‌برداری از آن در کنار افزایش ظرفیت اسکان مسافران در شهرستان، محلی مناسب برای تفریحات سالم خانواده‌ها فراهم می‌شود.

به گفته سرمایه‌گذار بخش خصوص این پروژه تاکنون برای اجرای عملیات آن بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری کامل آن 15 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

عبادالله ذبیحی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح بدون هر گونه استفاده از تسهیلات بانکی و یا کمک‌‌های دولتی انجام شده و انتظار می‌رود با توجه ویژه مسئولان و کمک به پرداخت تسهیلات بانکی این پروژه در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و میهمانان و گردشگران از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این بازدید جلیل جعفری‌بنه‌خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از سرمایه‌گذار بخش خصوص این پروژه، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خواستار حمایت‌های لازم از سوی فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذار این پروژه شد.

مجتمع رفاهی اقامتی بین راهی خلخال که در هشت کیلومتری خلخال در سه راهی شاهرود واقع شده توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آن علاوه بر افزایش ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و میهمانان در شهرستان خلخال زمینه اشتغال بیش از 100 نفر به طور مستقیم فراهم شود.

این پروژه که عملیات اجرایی آن از دو سال پیش آغاز شده در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای 2 هزار و 500 متر مربع شامل 40 اتاق و سوئیت، سالن همایش و کنفرانس، سالن‌های مجزای غذاخوری برادران و خواهران، دو باند فرود بالگرد، دریاچه مصنوعی، پیست‌های موتور‌سواری و دوچرخه‌سواری، تله‌کابین، فروشگاه‌های مواد غذایی، نمایشگاه صنایع دستی و سایر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول