اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی جامعة الزهرا(س):

مدیریت فرهنگی در اداره امور مساجد اعمال شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة الزهرا(س) گفت: مدیریت فرهنگی باید در اداره امور مساجد به کار رود تا از بی‌سلیقگی و بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری شود.

مدیریت فرهنگی در اداره امور مساجد اعمال شود

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد مکانی بوده که پایگاه عبادت و مکان سجده است بنابراین ارزش و اهمیت فراوانی برای این مکان ذکر شده است.

وی با بیان اینکه احداث مسجد نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) پس از ورود به مدینه بود گفت: کارکرد مسجد تنها به اقامه نماز منحصر نبود بلکه فعالیت در زمینه تعلیم و تربیت در مسجد انجام می‌شد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة الزهرا(س) خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، برنامه‌های آموزشی، منبر و سخنرانی‌ها مذهبی از قدیم‌الایام در مساجد رایج بوده است.

وی عنوان داشت: امروز باید با استفاده از فناوری‌های جدید دوره‌های آشنایی با قرآن، نهج‌البلاغه، احادیث و مباحث اعتقادی در مساجد برگزار شود. در آیات قرآن به احداث مسجد در شهرها تاکید شده زیرا اصول شهرسازی اسلامی به گونه‌ای است که همه چیز پیرامون مسجد شکل می‌گیرد.

شیخ بهایی با بیان اینکه در شهرسازی‌های قدیم، شهر با محوریت مساجد توسعه پیدا می‌کرد گفت: اطراف مسجد بازارچه‌ها و کاروانسراها احداث می‌شد و خانه‌ها همچنین حول مسجد شکل می‌گرفت و همه درها به سمت مسجد باز می‌شد.

وی تاکید کرد: کارکرد مسجد 24 ساعته است بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید طوری انجام شود که با پیاده‌سازی اهداف اسلام از کارکردهای مسجد بیشترین استفاده صورت گیرد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة الزهرا(س) با تاکید بر مدیریت فرهنگی در اداره امور مساجد گفت: مساجد به مدیر فرهنگی نیاز دارد تا سلایق مختلف را کنار یکدیگر جمع کرده و از بی‌سلیقگی و بروز مشکلات در اداره مسجد جلوگیری کند.

وی یادآور شد: مسجد محل تجمع اغنیا و فقرا بوده و کمک‌های مالی برای فقرا در مساجد جمع‌آوری می‌شود و در اختیار مستمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول