اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

اقامه نماز جماعت در 400 مسجد استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نماز جماعت در 400 مسجد استان زنجان اقامه می‌شود.

اقامه نماز جماعت در 400 مسجد استان زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: از دیدگاه دین اسلام مساجد در زندگی مردم نقش اساسی داشته و در شئون مختلف زندگی مردم تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) همه امور روزمره مردم از جمله مسائل فرهنگی، عبادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در مساجد مطرح می‌کردند، خاطرنشان کرد: مساجد در دین اسلام از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه در قرآن کریم بر آبادی و عمران مساجد تاکید بسیار زیادی شده است، اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) نیز معمولا مسائل سیاسی و قضایی خود را در مساجد انجام می‌‌دادند.

وی با بیان اینکه خاستگاه علمی و تربیت دانشمندان نیز مسجد است، ادامه داد: امام صادق (ع) شاگردان خود را در مساجد آموزش می‌دادند.

دشتکی با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی ایران که در زمینه حرمت و عزت در سطح جهان پیشتاز مساجد بوده است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران در سایر انقلاب‌‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی ایران مساجد بوده است، اصول الهی را رعایت کرده است، یادآور شد: هر اقدامی که بر اساس اصول الهی صورت گیرد آن اقدام حیاتی است و مایه عزت و افتخار و سعادت مادی و معنوی انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کم‌توجهی به مساجد باید به‌ عنوان یک آسیب شناخته شود، افزود: برخی از مسائل فرهنگی و اجتماعی که قبلا در مساجد اجرا می‌شد امروز جدا شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در مساجد اجرا شود تاثیرگذاری بیشتری دارد، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن روز مساجد باید همه متولیان فرهنگی، دینی و هنری و همچنین اقشار تاثیرگذار محوریت مساجد را به عموم گوشزد کنند.

دشتکی ادامه داد: مردم باید از متولیان بخواهند که مسجد محوری که تاکید قرآن و سنت انبیا است در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های مختلف در مساجد اجرا شود هزینه‌ها کاهش یافته و جذابیت و حضور جوانان بیشتر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که مساجد را تهدید می‌کند کم‌توجهی هیئت امنای مساجد به امور بهداشتی است، تصریح کرد: اگر این مقوله بیشتر مورد توجه قرار گیرد در جذب مردم تاثیرگذار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب مردم و حضور گسترده آنها به ویژه جوانان در مساجد باید به محتوای برنامه‌های مورد اجرا توجه شود، خاطرنشان کرد: باید جذابیت‌های ظاهری نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان آسیب‌ها را برطرف کرد.

دشتکی یادآور شد: فعالیت‌‌ها و برنامه‌هایی که در مساجد انجام می‌شود، متنوع است اما باید تنوع آن بیشتر شود تا جوانان نیز در مساجد حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مساجد اگر صرفا با جنبه عبادی شناخته شود در حق فرهنگ دینی و اسلامی ظلم بزرگی صورت گرفته است، اضافه کرد: این امر برخلاف توصیه‌های قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یک‌هزار و 200 مسجد در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: در 400 مسجد استان زنجان نماز جماعت ظهر، عصر، مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: نماز‌های جماعت ظهر، عصر، مغرب، عشا و صبح در 40 مسجد استان زنجان یعنی 10 درصد مجموع مساجد استان برگزار می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه برگزار نشدن نماز صبح به صورت جماعت در برخی از مساجد استان زنجان یکی از مشکلات فرهنگی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: برگزاری نماز جماعت در 40 مسجد نیز طی سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است و قبل از آن کم رونق بوده است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول