اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی:

بیش از 1200 خیر بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی را زیر ‌پوشش قرار داده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و 222 خیر بیماران کلیوی این استان را زیر پوشش اقدامات حمایتی خود قرار داده‌اند.

بیش از 1200 خیر بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی را زیر ‌پوشش قرار داده‌اند

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این خیران فقط افراد ثروتمند را شامل نمی‌شوند بلکه بین آنها کسانی نیز هستند که از مال دنیا بهره چندانی ندارند ولی صفا، صمیمیت و نوع‌دوستی در وجودشان به معنای واقعی کلمه موج می‌زند.

وی تصریح کرد: بین این خیران از همه اقشار جامعه اعم از فرهنگی، کسبه، مسئول و .. وجود دارد به طوری که هر یک به اندازه توان خود برای تسکین آلام و دردهای بیماران کمک کرده و برای درمان، معیشت، تحصیل بیماران و خانواده‌های آنها تلاش می‌کنند.

اشتری با اظهار به اینکه ماهانه حدود یک میلیون و 760 هزار تومان کمک‌هزینه رفت‌و‌آمد به بیماران پرداخت می‌شود، اضافه کرد: در چهار ماه نخست سال جاری در مجموع بیش از هشت میلیون تومان کمک‌هزینه رفت و‌آمد به بیماران کلیوی پرداخت شده است که برای فعالیت در این بخش خیران زیادی به انجمن یاری رسانده‌اند.

وی به پرداخت خمس و زکات به این انجمن اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت این وجوه شرعی به عنوان یک تکلیف دینی بر عهده مسلمانان قرار گرفته است لیکن افراد زیادی هستند که خمس و زکات خود را برای پشتیبانی از بیماران نیازمند به این انجمن پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی بر لزوم احداث یک آزمایشگاه ویژه تشخیص بیماری کلیه تاکید کرد و گفت: در سال 1379 برای تامین زمین در راستای احداث مرکز درمانی و آزمایشگاه نامه‌نگاری‌‌های زیادی انجام دادیم به طوری که شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و فرمانداری تامین زمین مورد نیاز را تصویب کردند ولی تاکنون پیگیری‌ها بی‌نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه این زمین را برای تامین منفعت عمومی خواستار هستم، اضافه کرد: چنانچه خیران و مسئولان در این حوزه انجمن را یاری برسانند مجموعه‌ای متشکل از آزمایشگاه، خوابگاه، درمانگاه، مرکز دیالیز و دفتر انجمن ساخته می‌شود و از طرف دیگر در این انجمن علاوه بر بیماران کلیوی به دیابتی‌ها و ... نیز خدمات ارائه می‌شود.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماران توان لازم برای کار کردن ندارند از مشکلات مالی رنج می‌برند و این مشکل زمانی تشدید می‌شود که فرد بیمار سرپرست خانواده است و گاهی به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره‌بهای مسکن بی‌خانمان می‌شوند و با این اوصاف اگر خوابگاه مناسبی احداث شود می‌توان تا مدتی آنها را اسکان داد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول