اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

آمار بیماران دیالیزی سالانه 15 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به افزایش بیماران دیالیزی در سطح کشور گفت: آمار این بیماران سالانه با افزایش 15 تا 17 درصدی مواجه شده است.

آمار بیماران دیالیزی سالانه 15 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی ظهر امروز در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان زنجان از بخش دیالیز مرکز آموزشی بهداشتی شهید بهشتی زنجان در جمع خبرنگاران به موفقیت‌های کسب شده توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و اظهار داشت: با حمایت این انجمن 500 بیمار دیالیزی با پیوند کلیه بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اغلب شهرستان‌های استان زنجان بخش دیالیز دارند، افزود: با راه‌اندازی بخش‌های دیالیزی در مراکز شهرستان‌ها، مشکل بیماران دیالیزی برای مراجعه به مرکز استان حل شده است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود 75 هزار بیمار کلیوی در کشور خبر داد و تصریح کرد: 23 هزار نفر از مجموع این بیماران دیالیز می‌شوند.

وی تعداد بیماران کلیوی استان زنجان را یک هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: 320 نفر از این بیماران در بخش‌های دیالیزی استان زنجان دیالیز می‌شوند و پرونده‌های مراقبتی در انجمن دارند.

طهماسبی با اشاره به برنامه انجمن برای احداث مرکز آموزشی و پژوهشی در زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی بیماری‌ها زمینه ورود به بیماری‌های کلیوی از جمله دیالیز هستند، این بیماران باید آموزش‌های لازم را در این مورد بگذرانند.

وی 45 درصد از بیماران ورودی به دیالیز را بیماران مبتلا به دیابت و 25 درصد را بیماران هم مبتلا به فشار خون هستند که برای جلوگیری و یا حداقل کاهش ورود این بیماران به جمع دیالیزی‌ها باید اقدامات آموزشی انجام شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به بروز عوارض خاص ناشی از دیالیز اشاره کرد و گفت: بیماران باید مستحضر باشند که دیالیز کردن در دراز مدت به دلیل باقی ماندن سموم در بدن عوارضی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سنگین بودن آب زنجان تاکید کرد: نوشیدن آب زنجان هیچ مشکلی برای کلیه ندارد چرا که اصل، نوشیدن آب است.

طهماسبی اضافه کرد: 80 درصد از پیوند‌های کلیه انجام شده در استان زنجان از بیماران مرگ‌ مغزی بوده است.

در این دیدار عنوان شد که در سطح استان زنجان 46 تخت دیالیز وجود دارد و همه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی به غیر از بیمارستان‌ آیت‌الله موسوی زنجان بخش دیالیز دارند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول