اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

وقوع جرائم در استان فارس 37 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در وقوع برخی از جرائم بین 9 تا 37 درصد کاهش داشته‌ایم.

وقوع جرائم در استان فارس 37 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان انتظامی و دادگستری استان فارس با تسلیت به مناسبت شهادت استوار دوم نجف شوری که نیمه شب دوشنبه در شیراز در درگیری با اشرار به شهادت رسید، از قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مرتکبان جرائم به ویژه جرائم مهم قدردانی کرد.

وی با ارائه گزارشی از دستاوردها و اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در چند ماه اخیر اظهار داشت: پلیس استان فارس در کشف جرائم مختلف بیش از 16 درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در وقوع برخی از جرائم بین 9 تا 37 درصد کاهش داشته‌ایم و در وقوع سرقت‌های مختلف در سطح استان فارس شاهد کاهش 15 درصدی هستیم.

وی همچنین از کاهش 13 درصدی تلفات جاده‌ای منجر به جرح خبر داد و گفت: در سال جاری 18 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت و 49 درصد تصادفات خسارتی را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی فارس عملکرد مثبت پلیس در این مدت زمان را نتیجه تعامل خوب مردم با پلیس استان خواند و خواستار تداوم این ارتباط دوسویه در راستای تحکیم امنیت فارس شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست ضمن برشمردن اهمیت ارتباط دو‌سویه و هماهنگی و تعامل دو مجموعه قضایی و انتظامی، ماحصل این ارتباط نزدیک را افزایش ضریب امنیت در این استان و کاهش جرائم عنوان کرد.

ذبیح‌الله خدائیان افزود: این همکاری و تعامل در یک سال گذشته باعث انهدام، دستگیری و به هلاکت رسیدن تعدادی از اشرار خطرناک این استان شده است که آخرین نمونه آن دستگیری و به هلاکت رسیدن اعضای باند خطرناکی بود که در منطقه کوار باعث سلب آرامش و امنیت مردم شده بودند.

وی با تسلیت شهادت یکی از نیروهای خدوم یگان ویژه نیروی انتظامی که در درگیری با این باند شرور به شهادت رسیده است، گفت: باید برای حذف ریشه‌ای عوامل معدودی که امنیت این استان را خدشه‌دار می‌کنند نیز برنامه مدون و دقیقی داشته باشیم چرا که با برخورد سریع و قاطع با همین عوامل اندک بخش عمده‌ای از امنیت استان تأمین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین دستوراتی در مورد افزایش شعب شورای حل اختلاف در پلیس امنیت اخلاقی شیراز صادر کرد.

همچنین مسئولان دو دستگاه بر برخورد با جرائم مهم در این استان با تدوین و ارائه برنامه علمی و راهکارهای عملیاتی تاکید کردند.

به گزارش فارس، در این دیدار مشترک، مسئولان قضایی و انتظامی استان فارس خواستار برخورد شدید و جدی با برپاکنندگان پارتی‌های شبانه و پلمب اماکن و باغاتی که اقدام به برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌کنند و یا فاقد مجوز هستند، شدند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول